Biogas Poland 2025 950
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Dyskonty walczą o zakupy kosmetyczne Polaków

3 grudnia 2015
Jak podaje ,,Rzeczpospolita'', do walki o zakupy kosmetyczne Polaków włączyły się już na dobre?dyskonty. Dla producentów to wyzwanie, bo sieci konkurują głównie promocjami.
Co łączy takie marki kosmetyczne jak L'Oreal, Old Spice, Dove, Palmolive, Soraya i AA? To, że można je było kupić w ubiegłorocznych akcjach promocyjnych w sklepach dyskontowych Biedronka albo Lidl.
Dyskonty najpierw mocno ustawiły się na pozycji lidera ogólnospożywczego handlu, a teraz dalej umacniają się i rozbudowują ofertę kolejnych produktów. Ostatnio na celowniku znalazły się kosmetyki - przede wszystkim marki własne, ale też polskie i zagraniczne marki oferowane również w drogeriach.
Joanna Popławska, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i wiceprezes ds. produkcji w Oriflame Cosmetics mówi o zmianie struktury rynku. Wskazuje, że w sprzedaży kosmetyków, podobnie jak w innych sektorach FMCG rośnie rola marek własnych sieci handlowych, w tym dyskontów, które zdobywają coraz większy udział w sprzedaży.
W 2013 roku sprzedaż kosmetyków w supermarketach, w tym w dyskontach, wyniosła 1,5 miliardów złotych. Udział tej kategorii sklepów w sprzedaży kosmetyków wzrósł w ubiegłym roku do prawie 19 proc.



POWIĄZANE

W Pałacu Prezydenckim odbyło się spotkanie ponad 50 przedstawicieli środowisk ro...

Ukraiński rynek zbóż wysyła dziś sprzeczne sygnały. Z jednej strony spadają ceny...

Od 17 września 2025 r. Rosja niemal trzykrotnie podwyższa cło eksportowe na psze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę