W dniach 18-19 września, podczas targów Polagra-Food 2006 w Poznaniu, odbędzie się cykl spotkań dla przedstawicieli sieci handlowych, właścicieli sklepów, menedżerów lokali gastronomicznych, producentów, hurtowników, detalistów i organizacji kupieckich pod wspólną nazwą „Dwa Dni dla Dystrybucji”.
„Dwa Dni dla Dystrybucji” to spotkania, które stały się już tradycją Targów. Podobnie jak w latach ubiegłych, głównym założeniem organizatorów jest nie tylko przekazanie praktycznej i rzetelnej wiedzy, ale również stworzenie platformy dialogu i wymiany doświadczeń między wszystkimi uczestnikami rynku. Dlatego w ramach cyklu zaplanowane są spotkania o charakterze bardziej i mniej formalnym, między innymi: Klub Dystrybutora, panel dyskusyjny, warsztaty, debaty w tzw. zespołach roboczych oraz Gala Dystrybucji. Dodatkowo w tym roku po raz pierwszy wręczona zostanie nagroda w konkursie Złoty Talent 2006, przyznana za najbardziej kreatywny koncept sklepu i najlepszą organizację handlu.
Na konferencji podczas „Dwóch dni dla dystrybucji” po raz pierwszy zostanie rozstrzygnięty konkurs na najbardziej kreatywny koncept sklepu i najlepszą organizację handlu. Nominowanych z grona kandydatów wybranych spośród sieci handlowych, specjalistycznych sklepów spożywczych, kawiarni i restauracji, wytypuje Rada Ekspertów. Jej członkowie wezmą pod uwagę wyniki konkursu ogłoszonego w prasie branżowej oraz uwzględniając opinie środowiska. Zwycięzcy w kategorii: koncept sklepu i organizacja handlu zostaną nagrodzeni statuetką Złoty Talent. Natomiast nominowani w dwóch następnych kategoriach: innowacje technologiczne oraz wydarzenia polityczno-prawne utworzą ranking czynników, które najbardziej wpłynęły na przemiany sprzedaży produktów spożywczych w Polsce.
Kryteria konkursu Złoty Talent 2006:
I kategoria – kreatywny koncept sklepu
Kryteria oceny
1.Pionierstwo w realizacji konceptu
2.Stworzenie specyficznej kategorii na rynku
3. Udana implementacja koncepty zagranicznego
4.Kreatywnośc w różnych aspektach:
- dobór asortymentu lub stworzenie marki własnej
- zróżnicowane ( międzynarodowe) źródła dostaw
- oryginalność aranżacji wnętrza
- wykorzystanie narzędzi technologicznych ( np.internet)
5. Kreowanie nowego stylu życia i robienia zakupów
6. Inne
- niekonwencjonalne połączenie branż
- lokalizacja
- powiązanie z akcjami prospołecznymi
II kategoria – najlepsza organizacja handlu
Kryteria oceny
1.Skala przedsięwzięcia (zasięg w kraju)
2.Dostępność (lokalizacja)
3.Stopień realizacji celu specyficznego dla formuły
4.Narzędzia wspierające zarządzanie
5.Kreatywne, niekonwencjonalne narzędzia marketingowe i promocyjno-reklamowe
6.Specyfika konceptu ( np. sklepy związane z marką własna)
7.Dynamika rozwoju
8.Pionierstwo w realizacji albo najsprawniejsze rozwinięcie konceptu
Lista i opisy nominowanych, kupon konkursowy oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie internetowej www.mediadem.pl. Można nominować do nagrody po jednym kandydacie z każdej kategorii.
Wręczenie statuetki Złoty Talent odbędzie się 18 września, podczas konferencji pt.: „Kreatywność i profesjonalizm – przyszłość handlu w Polsce” w ramach „Dwóch dni dla dystrybucji”.