Małe prywatne sklepy nie mają szans. Dwie znane sieci sklepów osiedlowych szykują się do ekspansji. Żabka i Minutka patrzą z nadzieją na ten sektor rynku - informuje "Puls Biznesu".
Według danych AC Nielsen w ciągu 6 lat w Polsce zamknięto 20 tys. sklepów! Tych, którzy przetrwali, kuszą sieci takie jak Żabka i Tradis z grupy Emperia - właściciel partnerskich sklepów Minutka.
Jednocześnie ta pierwsza sieć chce otworzyć w ciągu 12 miesięcy aż 350 nowych sklepów. Żabka planuje rywalizować nie tylko z małymi graczami, ale także osiedlowymi supermarketami o powierzchni 200-600 mkw. Sieć chce otwierać pod marką Freshmarket ok. 100 sklepów rocznie. Według firmy w całym kraju jest miejsce na 1000 takich placówek. Szykują się też zmiany w już istniejących sklepach. Co miesiąc ma być odnawianych 30 spośród 2,5 tys. punktów.
Ekspansję zapowiada także właściciel marki "Minutka". Prezes Tradisu zapowiada, że do końca 2013 roku powstanie 1000 sklepów sieci. Ich właściciele mają zapowiadać się w halach Cash & Carry Tradisu, a w zamian otrzymają rabaty i wsparcie przy promocji sklepu. Firma jest już właścicielem innych sieci franczyzowych (m.in. Groszek i Lewiatan). Nowymi sklepami chce rywalizować ze sklepami ABC i Odidlo.