Kompania Piwowarska zamierza w 2003 r. i kolejnych latach inwestować po 200 mln zł rocznie. Ostatnią zakończoną inwestycją jest otwarta we wtorek oczyszczalnia ścieków w tyskim browarze warta 22 mln zł.
Jednak, jak zaznacza prezes Kompanii Paweł Sudoł, wiele będzie zależeć od tego jak szybko będzie rosło spożycie piwa w Polsce. Jego zdaniem w tym roku polskie browary sprzedadzą minimum 27 mln hektolitrów piwa, zaś sama Kompania - 9 mln hl. Powinno dać jej to ok. 33 proc. udział w rynku. Liderem będzie zapewne Grupa Żywiec, która w wyniku fuzji Heinekena z Brau Union (ma browary Van Pur, Kujawiak i Królewskie), zwiększy swój udział do ok. 37 proc. Po trzech kwartałach piwowarzy są rozczarowani wynikami branży, bowiem mimo upalnego lata piwo sprzedawało się zaskakująco słabo. Od lipca do września sprzedaż wzrosła jedynie o 2,8 proc., co spowodowało, że wskaźnik od początku roku sięga ledwie 3,6 proc. Jeszcze kilka miesięcy temu spodziewano się, że będzie to 5 proc.