Jak podała Rzeczpospolita, sezon świąteczny to najważniejszy okres w roku dla branży alkoholowej. Szacuje się, że sprzedaje się wtedy co 10. butelka wódki kupiona w ciągu całego roku. W kategorii whisky odsetek może być jeszcze wyższy i sięga ok. 14 proc. rocznej sprzedaży.
Grudniowy boom na mocne trunki, w tym szczególnie na whisky, ma związek z tym, że Polacy kupują je chętnie na prezent. Dlatego firmy zasypują rynek limitowanymi edycjami alkoholi, często także w świątecznych opakowaniach.
W szybkim tempie rozwija się nadal również masowy rynek whisky. 2013 rok był kolejnym, bardzo dobrym rokiem dla whisky, która w dalszym ciągu notowała dwucyfrowe zwyżki sprzedaży. W tym roku po raz pierwszy w historii wartość detalicznego rynku whisky przekroczyła 1 mld zł. Firma badawcza Nielsen podaje, że od października 2012 roku do września 2013 roku wydaliśmy na nią niemal 1,01 mld zł, o 14,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei o ok. 20 proc. poszedł w górę w ciągu ostatniego roku popyt na whisky super premium, czyli za ponad 120 zł za butelkę.
Polacy najchętniej kupują whisky ze Szkocji. Przypada na nią ok. 80 proc. całego rynku whisky w naszym kraju.