biogaz_09_2025

Drobiowa ofensywa

4 września 2012
Agencja Rynku Rolnego i Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza organizują 6 września w Centrum Prasowym PAP przy ulicy Brackiej w Warszawie konferencje prasową na której przedstawione zostaną szczegóły i założenia kampanii „Nowa Jakość w drobiarstwie”. Podczas konferencji po raz pierwszy zaprezentowany zostanie oficjalny spot telewizyjny i znak, który już niedługo będzie można spotkać w polskich sklepach.

Polska jest potentatem w produkcji i eksporcie mięsa drobiowego. Od 2005 roku wzrósł on aż dwunastokrotnie - z ok. 40 tys. do 480 tys. ton. Z tego 85 procent trafia na stoły Europejczyków – głównie Niemców, Francuzów, Brytyjczyków i Holendrów. Polska jest czwartym producentem białego mięsa w Unii Europejskiej. Nasze mięso trafia również m.in. do Hongkongu, Rosji i krajów Afryki. Przewiduje się, że w roku 2012 eksport zwiększy się o kolejne 10 procent.
 
Pomimo eksportowych sukcesów branży drobiarskiej w kraju potoczne opinie nadal powielają nieprawdziwe stereotypy na temat mięsa drobiowego oraz hodowli drobiu. Przedstawiciele branży drobiarskiej postanowili zmierzyć się z tymi mitami i przekonać konsumentów, że mogą zaufać ich produktom. Chcą to osiągnąć wdrażając System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. Dzięki współpracy Agencji Rynku Rolnego i Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej oraz pozyskanym środkom z Unii Europejskiej rozpoczynają również szeroko zakrojoną kampanię informacyjną.
 
Program konferencji prasowej:
Mity na temat polskiego mięsa drobiowego – Maciej Przyborski, Wiceprezes Zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej
Drób od kuchni, czyli wszystko co chcecie wiedzieć nie tylko o kurczakach – prof. dr hab. Mirosław Słowiński, Prodziekan Wydziału Nauk o Żywności SGGW w Warszawie, Kierownik Zakładu Technologii Mięsa. Emisja filmu pokazującego poszczególne etapy mięsa produkowanego w systemie QAFP.
Kampania „Nowa Jakość w drobiarstwie” – prezentacja planowanych działań w Polsce i Niemczech – Tomasz Sandomierski, Koordynator projektu z ramienia Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej
Premiera oficjalnego spotu kampanii

 
 


POWIĄZANE

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po upro...

Podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków została wybrana nowa Rada Nadz...

Coraz większą popularność zyskują nowoczesne produkty na bazie naturalnych skład...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę