Agencja Rynku Rolnego i Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza organizują 6 września w Centrum Prasowym PAP przy ulicy Brackiej w Warszawie konferencje prasową na której przedstawione zostaną szczegóły i założenia kampanii „Nowa Jakość w drobiarstwie”. Podczas konferencji po raz pierwszy zaprezentowany zostanie oficjalny spot telewizyjny i znak, który już niedługo będzie można spotkać w polskich sklepach.
Polska jest potentatem w produkcji i eksporcie mięsa drobiowego. Od 2005 roku wzrósł on aż dwunastokrotnie - z ok. 40 tys. do 480 tys. ton. Z tego 85 procent trafia na stoły Europejczyków – głównie Niemców, Francuzów, Brytyjczyków i Holendrów. Polska jest czwartym producentem białego mięsa w Unii Europejskiej. Nasze mięso trafia również m.in. do Hongkongu, Rosji i krajów Afryki. Przewiduje się, że w roku 2012 eksport zwiększy się o kolejne 10 procent.
Pomimo eksportowych sukcesów branży drobiarskiej w kraju potoczne opinie nadal powielają nieprawdziwe stereotypy na temat mięsa drobiowego oraz hodowli drobiu. Przedstawiciele branży drobiarskiej postanowili zmierzyć się z tymi mitami i przekonać konsumentów, że mogą zaufać ich produktom. Chcą to osiągnąć wdrażając System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. Dzięki współpracy Agencji Rynku Rolnego i Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej oraz pozyskanym środkom z Unii Europejskiej rozpoczynają również szeroko zakrojoną kampanię informacyjną.
Program konferencji prasowej:
Mity na temat polskiego mięsa drobiowego – Maciej Przyborski, Wiceprezes Zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej
Drób od kuchni, czyli wszystko co chcecie wiedzieć nie tylko o kurczakach – prof. dr hab. Mirosław Słowiński, Prodziekan Wydziału Nauk o Żywności SGGW w Warszawie, Kierownik Zakładu Technologii Mięsa. Emisja filmu pokazującego poszczególne etapy mięsa produkowanego w systemie QAFP.
Kampania „Nowa Jakość w drobiarstwie” – prezentacja planowanych działań w Polsce i Niemczech – Tomasz Sandomierski, Koordynator projektu z ramienia Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej
Premiera oficjalnego spotu kampanii