biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Dla beneficjentów działań inwestycyjnych

3 grudnia 2015
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa  informuje beneficjentów działań inwestycyjnych  o konieczności zgłaszania do ARiMR zmiany modelu/ marki/ typu maszyny/ urządzenia lub dostawcy, u którego będzie miał miejsce zakup.
Zgodnie z art. 24 ust. I rozporządzenia Komisji (l/E) nr 65/2011 z dnia 27 stycznia 2011 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 w odniesieniu do wprowadzenia procedur kontroli oraz do zasady wzajemnej zgodności w zakresie środków wsparcia rozwoju obszarów wiejskich wszystkie wnioski o wsparcie, wnioski o płatność i inne deklaracje, które Beneficjent lub osoba trzecia muszą złożyć, poddaje się kontrolom administracyjnym, obejmującym wszystkie elementy, których kontrola za pomocą środków administracyjnych jest możliwa. Dlatego też w ramach działań inwestycyjnych: "Modernizacja gospodarstw rolnych", "Przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych oraz wprowadzenie odpowiednich działań zapobiegawczych", "Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej", "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw" czy "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań: "Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej" i "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw" PROW na lata 2007-2013,ARiMR zobowiązana jest do dokonywania m.in. oceny racjonalności kosztów nie tylko na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy, ale także na etapie oceny wniosku o aneks, jak i wniosku o płatność.
Każda  zatem zmiana zakresu rzeczowo-finansowego wymaga aneksowania Umowy. W przypadku przedkładania do refundacji dowodów zakupu, z których będzie wynikać, iż Beneficjent zakupił sprzęt będący innym modelem niż ten, który pierwotnie zadeklarowano na etapie ubiegania się o przyznanie pomocy w złożonej i wybranej ofercie lub/i od innego dostawcy (sprzedawcy), koniecznym będzie, w odniesieniu do modelu sprzętu faktycznie zakupionego, dostarczenie nowej oferty (postępowania ofertowego), zgodnej podmiotowo (dostawca) i przedmiotowo (model/marka/typ) z faktycznie zrealizowanym zakupem.
Tym samym, na wezwanie ARiMR należy przedłożyć njedną ofertę (a w ramach działań 312 oraz 413_312 trzech zapytań ofertowych i odpowiadających im trzech ofert wraz z uzasadnieniem wyboru najkorzystniejszej oferty) - w odniesieniu do naborów przeprowadzonych przed 2013 rokiem i dwóch (trzech w ramach działań 413_312, 312) zapytań ofertowych i odpowiadających im ofert wraz z uzasadnieniem wyboru najkorzystniejszej oferty - w odniesieniu do naborów przeprowadzonych od 2013 roku.
W przypadku, gdy zgłaszana przez Beneficjenta zmiana, dotyczy wyłącznie zmiany podmiotowej, tj. zmianie uległ jedynie dostawca/ oferent, a model/ marka/ typ maszyny urządzenia pozostają bez zmian, wystarczającym jest przedłożenie przez Beneficjenta jednej oferty wraz z zapytaniem ofertowym bez konieczności ponownego przeprowadzenia postępowania ofertowego. W takiej sytuacji dostarczenie jednej oferty będzie miało na celu zweryfikowanie racjonalności kosztów pod kątem podmiotowym oferenta.
Beneficjent powinien każdorazowo pisemnie powiadomić Agencję o planowanej zmianie, zarówno modelu, i jak dostawcy nabywanej maszyny/urządzenia najpóźniej do dnia złożenia wniosku 0 płatność. W przypadku, gdy model/ marka/ typ lub/ i dostawca maszyny wskazanej w zestawieniu rzeczowo-finansowym uległ zmianie w odniesieniu do wybranej oferty, najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność należy jednocześnie złożyć podanie o aneks.
Wnioskodawcy, którzy ubiegają się o wsparcie w naborach przeprowadzonych od 2013 roku, składając wniosek o przyznanie pomocy oświadczają, że zakup przedmiotu operacji zostanie dokonany po przeprowadzeniu postępowania ofertowego. W związku z powyższym w przypadku zakupu od innych dostawców lub/ i zakupu innych modeli maszyn/urządzeń niż te, które pierwotnie zadeklarowali, zobligowani będą do przedłożenia na etapie wniosku o płatność dokumentacji (zapytań ofertowych, uzyskanych ofert, uzasadnienia wyboru najkorzystniejszej oferty) dotyczącej postępowania ofertowego przeprowadzonego przed datami wystawienia faktur i dowodów zapłaty potwierdzających zakup tych maszyn i urządzeń.


POWIĄZANE

Na łamach Klubu Jagiellońskiego Kamil Wons kreśli obraz nowego podziału, który r...

GUS raportuje stabilność i „odporność” polskiego rolnictwa. Na wsi widzimy co in...

Papryka, jabłka, zboże… To nie gest dobroci, ale dramat bezsilności. Polska wieś...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę