Koncerny spożywcze rezygnują z reklam niezdrowych produktów skierowanych do dzieci. Dobrowolny kodeks w tej sprawie przyjęło 12 największych firm działających na rynku.
Zdaniem dietetyków odżywiamy się szybko i niezdrowo. Coraz większą popularnością cieszą się zwłaszcza wysokokaloryczne produkty. Niestety także wśród najmłodszych. Niebagatelną rolę w takim stylu życia odgrywają reklamy. Reklamy, na które szczególnie wrażliwe są dzieci.
Małgorzata Niepokulczycka - Federacja Konsumentów - "Znając psychikę dziecka trzeba zrobić wszystko, dopóki nie dorośnie i nie zrozumie mechanizmów ekonomicznych i marketingu i roli reklamuj żeby chronić je przed fałszywymi informacjami."
A chronić je postanowili ci, na potrzeby których te reklamy powstają. 12 największych koncernów żywnościowych działających w Polsce podpisało właśnie „Kodeks reklamy skierowanej do dzieci”. To dobrowolny zbiór zasad jakimi będą się kierować kupując reklamy w telewizji, Internecie i gazetach.
Andrzej Gantner – Polska Federacja Producentów Żywności - "Kodeks ten mówi, że reklama jest dopuszczalna jeżeli produkt jest polecany przez żywieniowców w codziennej diecie."
Wszelkie inne produkty nie mogą być reklamowane gdy więcej niż połowę użytkowników stanowią dzieci poniżej 12 roku życia.