A_BIO_AGRO_950

Czym skorupka...

19 lipca 2010
Koncerny spożywcze rezygnują z reklam niezdrowych produktów skierowanych do dzieci. Dobrowolny kodeks w tej sprawie przyjęło 12 największych firm działających na rynku.

Zdaniem dietetyków odżywiamy się szybko i niezdrowo. Coraz większą popularnością cieszą się zwłaszcza wysokokaloryczne produkty. Niestety także wśród najmłodszych. Niebagatelną rolę w takim stylu życia odgrywają reklamy. Reklamy, na które szczególnie wrażliwe są dzieci.

Małgorzata Niepokulczycka - Federacja Konsumentów - "Znając psychikę dziecka trzeba zrobić wszystko, dopóki nie dorośnie i nie zrozumie mechanizmów ekonomicznych i marketingu i roli reklamuj żeby chronić je przed fałszywymi informacjami."

A chronić je postanowili ci, na potrzeby których te reklamy powstają. 12 największych koncernów żywnościowych działających w Polsce podpisało właśnie „Kodeks reklamy skierowanej do dzieci”. To dobrowolny zbiór zasad jakimi będą się kierować kupując reklamy w telewizji, Internecie i gazetach.

Andrzej Gantner – Polska Federacja Producentów Żywności - "Kodeks ten mówi, że reklama jest dopuszczalna jeżeli produkt jest polecany przez żywieniowców w codziennej diecie."

Wszelkie inne produkty nie mogą być reklamowane gdy więcej niż połowę użytkowników stanowią dzieci poniżej 12 roku życia.


POWIĄZANE

Pan Grzeogorza Jedamski, rolnik emeryt od kilku lat zabiego o sprawiedliwą wysok...

Chaber bławatek (Centaurea cyanus L.), nazywany potocznie bławatkiem, to jeden z...

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oraz Centrum Kontroli i Prewencji...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę