Kampania „Mam kota na punkcie mleka”, zainicjowana przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka, dociera do kolejnych szkół. W ciągu zaledwie 7 tygodni tegorocznej rekrutacji do programu przystąpiło blisko 500 nowych placówek z całej Polski. Wkrótce do każdej z nich trafią zestawy materiałów edukacyjnych dla nauczycieli, uczniów i rodziców. Na uczestników programu czekają też atrakcyjne gry i zabawy, rozmaite konkursy z nagrodami oraz spotkania z Super Kotem w ramach mlecznych lekcji.
- Trwająca drugi rok kampania „Mam kota na punkcie mleka” od początku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem zarówno wśród młodszych, jak i starszych odbiorców. Świadczy o tym chociażby sukces pierwszej rekrutacji, w wyniku której na zaproszenie do programu odpowiedziało niemal 700 szkół ? więcej niż przewidywali organizatorzy.Współpraca z nauczycielami i wychowawcami to niezwykle ważna część naszych działań, tym bardziej więc cieszy nas rosnąca liczba szkół, które chcą prowadzić wśród swoich uczniów mleczną edukację ? mówi Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka.
Celem kampanii „Mam kota na punkcie mleka” jest edukacja w zakresie właściwości odżywczych mleka i produktów mlecznych oraz zwiększanie wiedzy na temat prawidłowego komponowania diety. Wszystkie szkoły, które zarejestrują się w programie, otrzymają bezpłatne pakiety edukacyjne dla dzieci w wieku 8-10 lat i 11-13 lat, a także materiały skierowane do nauczycieli
i rodziców.
Ponadto na uczniów czekają dwie gry edukacyjne. Z myślą o dzieciach młodszych stworzono „Mleczną Farmę”, czyli grę karcianą, która jest nie tylko źródłem wspaniałej zabawy, ale także ułatwia dzieciom przyswojenie wiedzy o mleku i przetworach mlecznych oraz ich wpływie na funkcjonowanie organizmu. Internetowa gra „Mleczna Kraina” przeznaczona jest natomiast dla dzieci starszych. Gracze, prowadząc wirtualną farmę, poznają tajniki produkcji mlecznych przetworów, zapoznając się jednocześnie z ich walorami. Przy okazji doskonalą swoje umiejętności w zakresie zarządzania własnym mlecznym biznesem, zaś konkurując z innymi uczniami uczą się zasad zdrowej rywalizacji.
Organizatorzy zadbali również, aby placówki, które w tym roku szkolnym realizują mleczny program drugi rok z rzędu, nie narzekały na nudę. Na dzieci, ich rodziców i nauczycieli czekać będą nowe informacje, koncepcje gier oraz zabaw umieszczane na stronie kampanii, a także specjalnie przygotowane wydarzenia.
Zarówno nowi, jak i dotychczasowi uczestnicy programu mogą spotkać się na interaktywnej platformie www.mamkotanapunciemleka.pl. Nauczyciele znajdą na niej jeszcze więcej edukacyjnych materiałów, rodzice ? garść eksperckich porad, dzieci zaś ? pomysły na kreatywne zabawy związane w tematyką kampanii oraz niezwykłe mleczne ciekawostki.
Na oficjalnej stronie kampanii wciąż trwa rekrutacja do mlecznego programu. Na zgłoszenia zainteresowanych szkół organizatorzy czekają do końca stycznia 2014 r. Aby przystąpić do programu, wystarczy wejść na stronę www.mamkotanapunkciemleka.pl i wypełnić formularz rejestracyjny. Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny.
Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja potrwa trzy lata i jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.
8798875
1