Firma Mintel Group podała, że polscy konsumenci oczekują szerszego wyboru małych porcji serów.
Jak możemy przeczytać w lutowym raporcie, firma obserwuje na rynku serów w Polsce falę rozwoju nowych produktów. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych smaków i nowe wygodne opakowania.
Jednak, zdaniem ekspertów Mintela, jest jeszcze wiele przestrzeni dla nowych innowacji, które mogłyby wyjść naprzeciw zmieniającym się potrzebom współczesnych konsumentów. Jako przykład firma podaje przekąski serowe oferowane pod marką Vkusnyy Standart Say Cheese z rynku rosyjskiego. Polacy są bardzo otwarci na małe opakowania sera w formacie przekąskowym. Takie przekonanie wyraża aż trzech na dziesięciu konsumentów sera, natomiast ogromna większość respondentów nie wyklucza zainteresowania taką opcją.
Mintel zwraca także uwagę, że ważnym segmentem w Polsce są małe gospodarstwa domowe. Według Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), w 2011 roku jednoosobowe gospodarstwa stanowiły aż 27 proc. udziału we wszystkich miejskich gospodarstwach domowych.
Zdaniem Mintel Group, istnieje znaczący potencjał dla rozwoju serowych przekąsek w Polsce. W okresie od stycznia 2012 do grudnia 2014, we wszystkich nowych produktach serowych wprowadzonych na rynek, tylko 5 proc. stanowiły formaty przekąskowe i mini porcje. Część z nich była skierowana bezpośrednio do dzieci.
Mintel to wiodący dostawca globalnych badań konsumenckich, brandowych i medialnych. Już od ponad 40 lat firma dostarcza informacji na temat kluczowych trendów na całym świecie, oferując wysokiej jakości dane oraz analizy mające bezpośredni wpływ na sukces jej klientów. Dzięki temu Mintel cieszy się doskonałą reputacją i jest uznaną marką biznesową na całym świecie.