Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Czwórka zdecydowanych liderów

28 października 2003

Blisko 50 proc. dzieci zwraca uwagę na markę kupowanych produktów – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut ARC Rynek i Opinia we współpracy ze SFeRa Modern Media Solutions i Fox Kids Polska. Najpopularniejszymi markami wśród najmłodszych konsumentów okazały się Wedel, Coca Cola, Nokia i Sony.

Wśród słodyczy bezkonkurencyjna okazała się marka Wedel. Wskazało ją blisko 17 proc. młodych respondentów. Kolejne miejsca zajęły: Milka, Lay’s, Goplana i Nestle. Kolejną badaną kategorią były napoje. W tym przypadku dzieci mają również wyraźnego lidera – jest nim Coca Cola, którą jako ulubioną markę wskazało ponad 23 proc. ankietowanych. Niespełna 9 proc. głosów zdobyła Pepsi. Na dobrej trzeciej pozycji znalazł się polski producent – firma Hoop z 7 proc. wskazań. Okazało się, że dzieci doskonale znają także marki telefonów komórkowych. Młodzi Polacy mają dużą wiedzę na temat marek aparatów telefonicznych, gdyż tylko 25 proc. ankietowanych nie potrafiło wymienić swojej ulubionej firmy. Reszta, w znakomitej większości, wskazała na Nokię (blisko 44 proc.). Na drugim miejscu, ale już z 7 proc. wskazań, znalazła się marka Siemens. Wśród marek sprzętu grającego ulubieńcem młodych okazała się firma Sony. Wskazało na nią prawie 37 proc. respondentów. Co 10 ankietowany wymienił markę Philips i Panasonic. Mniej zdecydowane są opinie młodych respondentów na temat zabawek. Tylko 30 proc. potrafi wskazać swoją ulubioną firmę. Na pierwszych miejscach znalazła się marka Lego (ponad 8 proc. wskazań) i Nici (ponad 5 proc.). Badanie pokazało także, jakie marki odzieży sportowej preferują młodzi ludzie. Niespełna 18 proc. ankietowanych wybiera ubrania Adidasa, a 11 proc. Nike. W rankingu znalazło się także miejsce dla polskich producentów. Nastolatki wymieniły m.in. takie firmy, jak Reserved czy Troll.

Dzieci mają bardzo wysoką, ale selektywną, świadomość marek. Niemalże w każdej kategorii produktów ich sympatie koncentrują się wokół jednej, dwóch marek, które nie mają sobie równych – ocenia Piotr Czyżewski, dyrektor ds. badań w ARC Rynek i Opinia.

Badanie jest kolejnym projektem z nowego cyklu badań typu On-Line Omnibus realizowanych co miesiąc na ogólnopolskiej próbie dzieci w wieku 7-14 lat. Każdy uczestnik badania mógł wskazać tylko jedną ulubioną firmę z danej kategorii.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę