Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Czego chcą rolnicy?

28 listopada 2014
Pierwsze wyniki projektu Farm Inc, który ma udzielać rolnikom wsparcia w zakresie usprawnienia marketingu produktów, ukazują, że rolnikom łatwiej jest zrozumieć zasady rządzące sprzedażą w sektorze rolnym jeśli mogą uczyć się przez doświadczenie.
 
Głównym celem projektu Farm Inc jest stworzenie narzędzia szkoleniowego służącego poprawie sprzedaży, dostosowanego do potrzeb rolników w trzech krajach: Grecji, Włoszech i Łotwie. Regionalne i lokalne produkty dysponują niesamowitym potencjałem rynkowym, jednak brakuje strategii sprzedaży, które pozwoliłyby europejskim przedsiębiorcom rolnym konkurować z międzynarodową siecią i strukturą wielonarodowych firm. Badania rozpoczęły się od kwestionariusza, opartego na ocenie własnej. Odpowiedzi zostały uzupełnione o wyniki prac grup dyskusyjnych zorganizowanych w każdym kraju. Kwestionariusz został rozesłany do wszystkich stron zainteresowanych w sektorze rolnym: rolników i ich stowarzyszeń, przedsiębiorców rolnych, ekspertów ds. szkoleń zawodowych, lokalnych i narodowych organów publicznych oraz pośredników.
 
 Analiza wyników ukazała, że preferencje rolników i przedsiębiorców rolnych są bardzo podobne we wszystkich krajach docelowych. Rolnicy wolą się uczyć poprzez doświadczenia niż odbywać zajęcia w klasach, co ukazał wysoki wynik działań takich jak udział w targach, konferencjach, wizytach studyjnych i w gospodarstwach czy wycieczki w terenie. Ośrodki prowadzące szkolenia zawodowe, z drugiej strony, podkreśliły potrzebę poparcia tego typu praktycznych doświadczeń podstawami teoretycznymi (nauczanie mieszane tzw. blended learning). Zajęcia teoretyczne pozwolą rolnikom poznać podstawy marketingu. Następnie uzyskają oni bardziej zaawansowane umiejętności dzięki nauce praktycznej.
 
Powstanie również interakcyjny ebook, który posłuży jako narzędzie szkoleniowe. Curriculum będzie zawierało podstawowe zasady marketingu w sektorze rolnym oraz doświadczenia praktyczne (analizy przypadków, wizyty w terenie itd.). Te ostatnie zostaną wybrane przez każdy kraj partnerski, zgodnie z potrzebami w danym państwie, tak by stanowiły one przydatne narzędzie dla rolników. Jest to koncepcja innowacyjna, ponieważ wszystkie podstawy teoretyczne, doświadczenia praktyczne i ocena własna zostały zebrane w ramach jednego narzędzia, które może stać się vademecum marketingu w sektorze rolnym.
 
Kolejne etapy projektu obejmują zaangażowanie wszystkich rolników pragnących zostać przedsiębiorcami rolnymi. Wszyscy rolnicy zainteresowani projektem, mogą zgłosić swoje gospodarstwo do analizy przypadku, wziąć udział w zajęciach teoretycznych lub wizycie studyjnej lub w gospodarstwie.  

POWIĄZANE

Zgodnie z opublikowanymi dzisiaj danymi GUS nominalna dynamika sprzedaży detalic...

Zgodnie z danymi GUS produkcja sprzedana przemysłu w przedsiębiorstwach zatrudni...

Ustawa o dzierżawie, Wspólna Polityka Rolna i Zielony Ład, instrumenty finansowe...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę