Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, którego celem jest umożliwienie reklamy i promocji cydru.
Projekt zmiany przepisów ustawy przewiduje możliwość reklamowania cydru na takich samych warunkach jak reklama piwa. Cydr i piwo maja bowiem zbliżoną zawartość alkoholu, a także trafiają do podobnej grupy odbiorców. Zdaniem Ministerstwa Gospodarki wprowadzenie regulacji dotyczących reklamy i promocji tego napoju z jabłek może pomóc polskim sadownikom zagospodarowaniu nadmiaru owoców, w obliczu rosyjskiego embarga. Jak zaznacza MG będzie także impulsem dla przemysłu rolno – spożywczego i przetwórczego oraz zwiększy możliwości eksportowe tego napoju.
Według danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w sezonie 2013/2014 Polska wyprodukowała ponad 3 mln ton jabłek. Szacuje się, że rynek cydru w ciągu następnych 5 lat osiągnie wartość 2,5 proc. wartości rynku piwa. Dynamiczny rozwój produkcji cydru w Polsce był możliwy m.in. dzięki obniżeniu stawki akcyzowej na ten napój.