OPOLAGRA_2025

Cydr coraz popularniejszy

5 stycznia 2016
Jak pisze ,,Rzeczpospolita'', lekki alkohol z jabłek sprzedaje już 40 procent sklepów z alkoholem. Jego producenci liczą na więcej.
Krajowe cydry zaczęły zalewać rynek w ubiegłym roku. Oprócz Ambry i Barteksu zadebiutowały wówczas Kompania Piwowarska z Green Mill Cider oraz Warwin z Warką Cider (firma sprzedaje także Warkę Perry, czyli lekki alkohol z gruszek). Jesienią dołączyła do nich spółka Jantoń z Cydrem Dobrońskim.
Moda na - do niedawna prawie nieznany u nas - cydr - to m.in. efekt obniżenia stawki akcyzy. Od 1 stycznia 2013 r. wynosi ona 97 zł na 1 hl cydru o zawartości alkoholu do 5 proc. Wcześniej było to 158 zł.
Cydr sprzedają już cztery na dziesięć sklepów handlujących w Polsce alkoholem. Dla porównania: w przypadku win udział ten wynosi 80 proc., a piwa 100 proc. Ciągle jednak cydr to napój niszowy. W oparciu o dane Centrum Monitorowania Rynku Jacek Jantoń szacuje, że w 2013 r. na cydr mogło przypaść 1,5 proc. sprzedaży wyrobów winiarskich, której wartość sięgnęła 1,9 mld zł.



POWIĄZANE

Według raportu USDA „Grain and Feed Annual” Wielka Brytania prognozuje znaczący ...

Ukraina od dawna odgrywa kluczową rolę w globalnym rynku rolnym, dostarczając zn...

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. Syst...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę