Jak podał ,,Puls Biznesu'', w zeszłym roku w Polsce udział kanału e-commerce w całości sprzedaży detalicznej wyniósł 3,8 proc. Według prognoz, wkrótce może on wzrosnąć do poziomu 6-7 proc. Nasz kraj jest jednak daleko w tyle np. za Wielką Brytanią, gdzie e-commerce stanowi już 10 proc. całkowitej sprzedaży. Zarazem dane te pokazują, że w Polsce istnieje spory potencjał do rozwoju e-handlu.
Jak wynika z prognoz firmy eMarketer, w 2014 r. światowy rynek e-commerce wzrośnie nawet o 20 proc. Według przewidywań IMRG, wartość e-handlu w Wielkiej Brytanii, która jest największym e-rynkiem w Europie, w bieżącym roku wzrośnie o 17 proc.
Z dwucyfrowym wzrostem mamy do czynienia również w Polsce. Wskazują na to dane z raportu Interaktywnie.com. W 2012 r. rynek e-commerce w naszym kraju wart był 21,5 mld zł, a w 2013 r. już 26 mld zł.