Kampania Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa promująca, za pośrednictwem piątej części serialu "Ranczo", Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, zakwalifikowana została do ścisłego finału w konkursie na najlepszy innowacyjny projekt komunikacyjny dotyczący rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich (CAP COMMUNICATION AWARDS 2012).
Jak informuje AR i MR tegoroczny konkurs, który jest wyjątkowy m.in. ze względu na obchody 50 lecia Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej, cieszy się ogromnym zainteresowaniem i nieformalnie określany jest jako rywalizacja o przyznanie „rolniczych Oskarów”. Zgodnie z regulaminem konkursu o nagrody można się było ubiegać w kilku kategoriach, a w każdej z nich do ostatecznej rozgrywki zostały nominowane po trzy najlepsze projekty. Kampania ARiMR, po pokonaniu wcześniejszych etapów konkursowych, znalazła się w finałowej trójce najbardziej cenionej i prestiżowej kategorii : INNOWACYJNA KOMUNIKACJA. Decydująca rozgrywka odbędzie się 10 grudnia w Brukseli, w czasie uroczystej gali konkursowej .
Nominowana do ubiegania się o główna nagrodę kampania ARiMR polegała na wykorzystaniu w piątej części serialu "Ranczo", emitowanej w 2011 r., tzw. idea placement. W ramach podpisanej umowy z TVP i w każdym z 13 odcinków tej edycji serialu, wplecione zostały wątki związane z wdrażanym przez ARiMR Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013. Scenarzyści serialu wspólnie z ARIMR wprowadzili tematykę PROW 2007-2013 do dialogów bohaterów serialu. PROW 2007-2013, z którego wdrażanie odpowiada ARiMR, był też promowany w krótkich filmikach pokazujących „kulisy powstawania” poszczególnych odcinków V edycji Rancza oraz zwiastunach zachęcających do oglądania serialu. Ten pomysł na popularyzacje w całym społeczeństwie możliwości skorzystania ze środków rozdzielanych w ramach PROW 2007-2013 oraz efektów osiągniętych dzięki wypłaconym już środkom, okazał się wielkim sukcesem, bowiem każdy odcinek piątej serii "Rancza" oglądało średnio 6,65 mln widzów.