Jak podała ,,Rzeczpospolita'', wydaje się, że strona internetowa to dla firm standard. Ale jak się okazuje, ma ją tylko ok. 70 proc. polskich przedsiębiorstw. Jeszcze gorzej jest z mobilnymi stronami, dostępnymi np. na tablety i smartfony.
Aż 93 proc. małych i średnich przedsiębiorstw właśnie takiej mobilnej wersji strony nie posiada - wynika z badania firmy IT ActiveMobi, która przepytała 3 tys. przedsiębiorstw. Nie lepiej jest też z serwisami społecznościowymi - w działalności gospodarczej wykorzystuje je tylko 16 proc. podmiotów, co daje trzeci od końca wynik w UE.
Jak informuje Rzeczpospolita również największe przedsiębiorstwa ignorują taką możliwość dotarcia do klienta - mniej niż co dziesiąte jest dostępne mobilnie. Wybijają się zaś sklepy internetowe - co trzeci działa według mobilnych standardów, ale na tle Europy też wygląda to słabo - w innych państwach unijnych ten udział jest dwa razy większy. Tymczasem technologiczna inwestycja nie jest aż tak wielka: aplikacja to wydatek od kilku tys. zł, na mobilną stronę wystarczy kilkaset złotych