Z Internetu korzysta już prawie co czwarty Polak (23,9 proc.) w wieku od 15 do 75 lat, co trzeci internauta (36,5 proc.) wchodzi do sieci codziennie - wynika z opublikowanych w środę badań monitorującej rynek mediów firmy SMG/KRC.
Ponad połowa internautów (53,7 proc.) korzysta z sieci w domu. W pracy łączy się z Internetem 24,0 proc., zaś w szkole i na uczelni 25,7 proc. Co szósty wchodzi do sieci u znajomych (15,6 proc.), niemal tyleż samo w kawiarence internetowej czy w sklepie (14,4 proc.).
Dwie trzecie badanych korzysta z dostępu do sieci codziennie lub kilka razy w tygodniu (odpowiednio 36,5 i 28,7 proc.), raz w tygodniu - 18,5 proc., kilka razy w miesiącu - 10.7 proc., a raz w miesiącu - 3,9 proc. Spośród portali, największym powodzeniem cieszy się onet.pl (korzysta z niego 75,7 proc. internautów), wp.pl (63,9 proc.), interia.pl (46,1 proc.), google.pl (34,7 proc.) oraz gadu-gadu.pl (32,1 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się: allegro.pl (19,0 proc.), gazeta.pl (17,6 proc.), o2.pl (11,8 proc.), komputerswiat.pl (9,3 proc.) oraz newsweek.pl (7,6 proc.).
Badanie przeprowadzono w okresie luty-kwiecień br. na próbce ponad 2,1 tys. osób.