Z internetu korzysta już prawie co czwarty Polak (23,9 proc.) w wieku od 15 do 75 lat, co trzeci internauta (36,5 proc.) wchodzi do sieci codziennie – wynika z badań monitorującej rynek mediów firmy SMG/KRC.
Ponad połowa internautów (53,7 proc.) korzysta z sieci w domu. W pracy łączy się z internetem 24,0 proc., zaś w szkole i na uczelni 25,7 proc. Co szósty wchodzi do sieci u znajomych (15,6 proc.), niemal tyleż samo w kawiarence internetowej czy w sklepie (14,4 proc.).
Dwie trzecie badanych korzysta z dostępu do sieci codziennie lub kilka razy w tygodniu (odpowiednio 36,5 i 28,7 proc.), raz w tygodniu – 18,5 proc., kilka razy w miesiącu – 10,7 proc., a raz w miesiącu – 3,9 proc.
Spośród portali, największym powodzeniem cieszy się onet.pl (korzysta z niego 75,7 proc. internautów), wp.pl (63,9 proc.), interia.pl (46,1 proc.), google.pl (34,7 proc.) oraz gadu-gadu.pl (32,1 proc.).
Badanie przeprowadzono w okresie luty–kwiecień br. na próbie ponad 2 tys. osób.