biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Budują markę polskiego mięsa w Azji

3 grudnia 2015
W ramach programu „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”12 maja w stolicy Korei Południowej Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego( UPEMI) przy współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Seulu. zorganizowała w Seulu seminarium branżowe oraz konferencję prasową .
Wśród uczestników byli zarówno przedsiębiorcy, którzy już współpracują z Polską, jak również podmioty, które dopiero chcą nawiązać kontakty handlowe z naszym krajem, doceniając jakość i smak europejskiego mięsa.

Wiesław Różański, prezes UPEMI  podkreślił na wstępie znaczenie relacji między Unią Europejską a Koreą Południową. Dodał, iż polska branża mięsna jest zainteresowana umacnianiem i zacieśnianiem współpracy. Wśród prelegentów seminarium znaleźli się również: Wook Kim z Korea Importers’ Association, We-Hyung Lee z Korea Meat Importers’ Association, kierownik WPHI w Seulu Karol Pęczak, dyrektor ds. projektów międzynarodowych UPEMI Agnieszka Różańska oraz przedstawiciel zakładu Sokołów S.A. Sławomir Kawalec. Eksperci poruszyli kluczowe kwestie dla polsko-koreańskiego handlu.  Warto podkreślić, że Korea jest ważnym dla Polski partnerem. Realizujemy na ten rynek około 4-5% całego eksportu wieprzowiny z Unii Europejskiej.

     
     
     


Po seminarium odbyła się konferencja prasowa, która była doskonałą okazją do przekazania dziennikarzom informacji na temat produkcji mięsa w Polsce i Unii Europejskiej. Szczególny nacisk kładziono na podkreślenie jakości europejskich wyrobów. Był to także dobry moment, aby rozwiać wszelkie wątpliwości koreańskich konsumentów i partnerów handlowych związane z pojawieniem się w Polsce przypadku wirusa ASF u dzika i zakazem importu wieprzowiny z naszego kraju. Polscy przedsiębiorcy i przedstawiciele UPEMI wyrazili nadzieję, że najbliższe miesiące przyniosą zniesienie tej blokady.

- Mam nadzieję, że działania UPEMI prowadzone między innymi w ramach kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” oraz inicjatywy podejmowane przez Ministerstwo Rolnictwa przyczynią się do odblokowania kontaktów handlowych między Polską a Koreą Południową. Mięso z naszego kraju produkowane jest przy zachowaniu najwyższych standardów jakości” –  mówi Wiesław Różański.

UPEMI uczestniczy także w targach Seoul Food & Hotel, które  rozpoczęły się w dniu 13 maja i potrwają do 16 maja. W ramach targów zaprezentowane zostało ponad 100 – metrowe stoisko kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”, na którym odbywać się będą pokazy kulinarne mistrzów kuchni z wykorzystaniem europejskiej wieprzowiny oraz liczne rozmowy handlowe.

Głównym celem programu „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” jest wzrost eksportu europejskiego mięsa i jego przetworów na rynkach docelowych oraz pogłębianie wiedzy o walorach smakowych i sposobie produkcji. UPEMI chce budować silną markę mięsa pochodzącego ze Starego Kontynentu opartą na jego wysokiej jakości.

Kampania „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” jest kontynuacją działań UPEMI skierowanych na rynki trzecie - prowadzonej w latach 2008 – 2010 w Korei Południowej i USA kampanii „Stół pełen smaków” oraz „Tradycja, jakość i europejski smak” prowadzonej na rynkach Korei Południowej, Wietnamu i USA (2011-2013).
Zakładany w kampanii wzrost eksportu mięsa będzie możliwy do osiągnięcia głównie poprzez edukowanie i skuteczne zachęcanie odbiorców hurtowych, importerów oraz konsumentów do zakupu europejskiego mięsa i jego przetworów.
Grupą docelową działań realizowanych w ramach kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” są przede wszystkim importerzy i dystrybutorzy mięsa, segment Horeca, stowarzyszenia branżowe, ale także liderzy opinii i konsumenci.




POWIĄZANE

Na łamach Klubu Jagiellońskiego Kamil Wons kreśli obraz nowego podziału, który r...

GUS raportuje stabilność i „odporność” polskiego rolnictwa. Na wsi widzimy co in...

Papryka, jabłka, zboże… To nie gest dobroci, ale dramat bezsilności. Polska wieś...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę