Rzeczpospolita podaje, że zdaniem ekspertów przyszłoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej wbrew powszechnej opinii wcale nie będą czasem żniw dla producentów piw. Żadne wielkie wydarzenie sportowe w poprzednich latach nie doprowadziło do znacznego zwiększenia popytu na piwo w naszym kraju.
Gary Haigh, prezes Kompanii Piwowarskiej, twierdzi, że Euro 2012 może doprowadzić do zwiększenia sprzedaży tylko niektórych marek piwa. Nie będzie to jednak znaczny i długotrwały wzrost.
Jak informuje rp.pl firma badawcza Euromonitor International prognozuje, że w 2012 r. wolumen sprzedaży piwa w Polsce urośnie o ok. 2,5 proc. Jej analitycy przewidują jednak, że w 2011 r. popyt na piwo spadnie w naszym kraju o ok. 1,5 proc.
Zdaniem ekspertów największe szanse na zwiększenie sprzedaży podczas Euro 2012 ma Carlsberg Polska, który jako sponsor imprezy może sprzedawać piwo na stadionach. Na Euro 2012 chcą skorzystać także grupa Żywiec i Kompania Piwowarska. Produkowana przez pierwszą z nich Warka jest sponsorem naszej drużyny piłkarskiej. Z kolei Żywiec chce mieć na Euro 2012 150 piwiarni wareckich.