Jak podała ,,Rzeczpospolita'', browary liczą na mundial w Brazylii. Najwięksi producenci zaczęli już przygotowania do sezonu i podobnie jak przed rokiem stawiają na oryginalne receptury i smaki.
Wojciech Mrugalski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej mówi, że w ubiegłym roku całkowita sprzedaż piwa w Polsce spadła o prawie 3 proc., ale branża zakłada, że część strat uda się odrobić w tym roku, a sprzedaż piwa wzrośnie o 1-2 procent.
Według Małgorzaty Lubelskiej, członka zarządu Grupy Żywiec na decyzje zakupowe Polaków i na popyt na piwo, wpływ mają m.in. niepewna sytuacja makroekonomiczna i duże bezrobocie. Browary liczą jednak, że w tym roku optymizm konsumentów wróci.
Mrugalski mówi, że do poprawy nastrojów powinien przyczynić się tegoroczny mundial piłki nożnej w Brazylii, choć tradycyjnie dużo będzie zależeć od pogody.
Największe browary już teraz zaczynają oferować na rynku nowości i tak jak w ubiegłym roku, stawiają głównie na oryginalne smaki i receptury. Grupa Żywiec wprowadziła już sprzedaż trzech nowych wariantów marki Żywiec, a w najbliższym czasie zacznie sprzedawać belgijskie piwo Affligem Blonde.
Carlsberg zaczął już sprzedaż kolejnego wariantu smakowego radlera pod marką Okocim. W sklepach pojawiło się także cytrynowe piwo Carlsberg, a do jabłkowego napoju piwnego Somersby dołączyła wersja jeżynowa. Od stycznia 2014 roku firma sprzedaje niepasteryzowane piwo Okocim.
Trzeciego już radlera pod marką Warka wprowadzi Grupa Żywiec. Tym razem będzie to mieszanka lemoniady i piwa bezalkoholowego.
Nowości zapowiada także Kompania Piwowarska, jednak nie zdradza, czym chce zaskoczyć konkurencję.
9474710
1