Biogaz_III Forum 2025

Branża spożywcza oburzona kampanią Gowina

3 grudnia 2015
Czy to moda na polskie produkty i walka o zyski w kraju czy szkodzenie gospodarce? - rozważa Puls Biznesu. Danone zarzuca Jarosławowi Gowinowi brak logiki, Agros-Nova - brak wiedzy, a prawnicy analizują.
Poruszenie wywołał Jarosław Gowin, twórca Polski Razem, w rozpoczętej właśnie akcji "Żyj po polsku", w której były minister m.in. wybiera się na zakupy. W pierwszym odcinku szuka produktów na "polskie śniadanie", a żywność z półek dzieli na polską i niepolską. Polska - tłumaczy - pochodzi od firm z polskim kapitałem, niepolska - od przedsiębiorstw, za którymi stoją zagraniczne pieniądze.
Wytknięci w spocie spożywcy mówią, że to podcinanie gałęzi, na której siedzi cała polska gospodarka, i zastanawiają się nad podjęciem kroków prawnych.
Z nabiałem "zasadniczo nie ma problemu" - słyszymy w spocie, a polityk wybiera ser Piątnicy i jogurt Bakomy. Przestrzega przed dwiema firmami - Danone i Zott, zachwala polskie okręgowe spółdzielnie mleczarskie, a w szczególności OSM Łowicz. Ale uwaga na "pułapkę", bo niemleczarska marka Łowicz to "część grupy Agros-Nova, a jej niemal wyłącznym udziałowcem jest jedna z międzynarodowych firm inwestycyjnych".



POWIĄZANE

Zasuszenie to nie wakacje od pracy utwierdzonej w komórkach nabłonka wymienia; t...

Krajowa Rada Izb Rolniczych ostro reaguje na działania KOWR: domaga się wstrzyma...

Strategiczne partnerstwo Uzbekistanu i Grupy X5 – nowa era w eksporcie produktów...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę