Stosowany przez Telekomunikację Polską SA system umożliwiający składanie zamówień i obsługę abonentów na odległość, tzw. Błękitna Linia TP, funkcjonuje nieprawidłowo - wynika z kontroli Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP).
Jak poinformował we wtorkowym komunikacie rzecznik URTiP Jacek Strzałkowski, jedną z głównych nieprawidłowości w funkcjonowaniu Błękitnej Linii było nieterminowe załatwianie napływających zgłoszeń abonentów. Praca osób obsługujących system została zorganizowana w nieodpowiedni sposób, co uniemożliwiało bieżące załatwianie spraw interesantów.
Strzałkowski poinformował, że 27 maja 2004 r. prezes URTiP Witold Graboś wszczął postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przez TP SA przepisów ustawy "Prawo telekomunikacyjne". Celem postępowania administracyjnego jest wydanie decyzji określającej zakres naruszenia prawa oraz wskazującej termin ich usunięcia – czytamy w komunikacie. Trwająca ponad trzy miesiące i zakończona w połowie kwietnia kontrola URTiP objęła jednostki organizacyjne TPSA odpowiedzialne za telefoniczną obsługę klientów w Katowicach, Krakowie, Olsztynie, Poznaniu i Warszawie.
Urząd ocenia, że skargi na funkcjonowanie Błękitnej Linii stanowiły ponad 45 proc. ogólnej liczby skarg na działalność TP SA wpływających do Urzędu w okresie kontroli. Klienci skarżyli się najczęściej na brak możliwości kontaktu z konsultantem lub konieczność długiego oczekiwania na połączenie, otrzymywanie sprzecznych informacji od różnych konsultantów oraz brak możliwości kontaktu z innymi osobami niż konsultanci.
Również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził 7 maja nieprawidłowości w funkcjonowaniu "Błękitnej Linii" i nakazał Telekomunikacji Polskiej bezzwłoczne wprowadzenie zmian. Urząd miał zastrzeżenia zarówno do działania systemu informatycznego TP SA, jak i do przygotowania pracowników do obsługi klientów. UOKiK nakazał wówczas TP SA, by w ciągu miesiąca zorganizowała kampanię informacyjną, prezentującą wszystkie możliwe źródła kontaktu z TP SA wraz z adresami, numerami telefonów i faksów.