OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Błękitna Linia TP SA funkcjonuje nieprawidłowo

2 czerwca 2004

Stosowany przez Telekomunikację Polską SA system umożliwiający składanie zamówień i obsługę abonentów na odległość, tzw. Błękitna Linia TP, funkcjonuje nieprawidłowo - wynika z kontroli Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP).

Jak poinformował we wtorkowym komunikacie rzecznik URTiP Jacek Strzałkowski, jedną z głównych nieprawidłowości w funkcjonowaniu Błękitnej Linii było nieterminowe załatwianie napływających zgłoszeń abonentów. Praca osób obsługujących system została zorganizowana w nieodpowiedni sposób, co uniemożliwiało bieżące załatwianie spraw interesantów.

Strzałkowski poinformował, że 27 maja 2004 r. prezes URTiP Witold Graboś wszczął postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przez TP SA przepisów ustawy "Prawo telekomunikacyjne". Celem postępowania administracyjnego jest wydanie decyzji określającej zakres naruszenia prawa oraz wskazującej termin ich usunięcia –  czytamy w komunikacie. Trwająca ponad trzy miesiące i zakończona w połowie kwietnia kontrola URTiP objęła jednostki organizacyjne TPSA odpowiedzialne za telefoniczną obsługę klientów w Katowicach, Krakowie, Olsztynie, Poznaniu i Warszawie.

Urząd ocenia, że skargi na funkcjonowanie Błękitnej Linii stanowiły ponad 45 proc. ogólnej liczby skarg na działalność TP SA wpływających do Urzędu w okresie kontroli. Klienci skarżyli się najczęściej na brak możliwości kontaktu z konsultantem lub konieczność długiego oczekiwania na połączenie, otrzymywanie sprzecznych informacji od różnych konsultantów oraz brak możliwości kontaktu z innymi osobami niż konsultanci.

Również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził 7 maja nieprawidłowości w funkcjonowaniu "Błękitnej Linii" i nakazał Telekomunikacji Polskiej bezzwłoczne wprowadzenie zmian. Urząd miał zastrzeżenia zarówno do działania systemu informatycznego TP SA, jak i do przygotowania pracowników do obsługi klientów. UOKiK nakazał wówczas TP SA, by w ciągu miesiąca zorganizowała kampanię informacyjną, prezentującą wszystkie możliwe źródła kontaktu z TP SA wraz z adresami, numerami telefonów i faksów.


POWIĄZANE

Aby samodzielnie zrobić kompostownik, wystarczą podstawowe narzędzia, trochę wol...

Cédric Benoist: Jako rolnik uprawiający rośliny uprawne w środkowej Francji, był...

97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę