Branżowi eksperci wyliczyli, że kilometr szybkiej trasy może być o blisko 7 milionów złotych tańszy, jeśli zaczniemy budować, zgodnie z niemieckimi standardami - pisze "Puls Biznesu".
Specjaliści polski sposób budowania autostrad nazywają "bizantyjskim". Wskazują na takie kosztowne i niepotrzebne rozwiązania, jak budowa autostrady, mającej po dwa pasy ruchu w jedną stronę i pozostawianie rezerwy na trzeci pas.
Takie budowanie ma sens, jeśli w ciągu 10-15 lat konieczne będzie uruchomienie trzeciego pasa. Prognozy pokazują natomiast, że na większości odcinków nastąpi to później. Wówczas wiele wykonywanych obecnie robót trzeba będzie zacząć od początku - czytamy w gazecie.
Według GDDKiA, koszt budowy kilometra autostrady wynosi w Polsce 9,60 milionów euro. W Niemczech - 8,24 milionów euro - dodaje "Puls Biznesu".