europejskie forum rolników 2025

Big-Active liderem trzech kategorii herbat

4 września 2015
Big-Active – marka herbat należąca do firmy Herbapol-Lublin SA – umacnia swoją rynkową pozycję. Brand niezmiennie jest liderem kategorii herbat zielonych, czerwonych i funkcjonalnych. Wynikami sprzedaży i sukcesywnie rozszerzanym portfolio, Big-Active napędza rozwój rynku, dowodząc jednocześnie, że Polacy szukają w na pozór tradycyjnej kategorii oryginalnych połączeń smakowych.

Powstała w 2000 r. marka Big-Active jest odpowiedzialna za stworzenie w Polsce rynku herbat czerwonych
oraz funkcjonalnych. Po 14 latach od debiutu i przejęciu w 2011 r. przez Herbapol-Lublin SA, Big-Active niezmiennie utrzymuje pozycję lidera tych segmentów, wyprzedzając zarówno krajowe marki, jak i brandy należące do globalnych koncernów.

Z udziałami na poziomie 14,6 proc. w ujęciu wartościowym[1] plasuje Big-Active na pozycji lidera kategorii herbat zielonych, której wartość sięga ponad 111 mln zł. Świetne rezultaty marka zawdzięcza m.in. herbacie zielonej liściastej Big-Active z pigwą i wariantowi z owocem maliny, a także herbatom w wersji ekspresowej takim, jak malina z marakują oraz pigwa z granatem.

Spektakularne wyniki sprzedaży Big-Active odnotowuje również na rynku herbat czerwonych. Z udziałami na poziomie 55,3 proc. w ujęciu wartościowym[2], Big Active jest niekwestionowanym numerem 1 na rynku herbat czerwonych wartym ponad 18 mln zł. Marka odnotowuje lepsze wyniki od pozostałych brandów i kategorii private label, a jej udziały są ponad 12-krotnie wyższe od udziałów najbliższego rywala. Najlepsze wyniki sprzedaży odnotowuje herbata czerwona Pu-Erh Big-Active o smaku cytryny dostępna w wariancie ekspresowym 40 torebek.

W kategorii herbat funkcjonalnych Big-Active posiada 29,1 proc. rynku w ujęciu wartościowym[3], co również pozycjonuje markę na miejscu lidera z przewagą ponad 12 punktów procentowych nad najbliższym konkurentem. W kategorii tej trzecim graczem jest marka Herbapol, posiadający 13,1 proc. udziałów. Liczone wspólnie Big-Active i Herbapol posiadają ponad 40 proc. rynku herbat funkcjonalnych wartego ponad 33 mln zł. Hitem sprzedażowym marki w tym segmencie są herbaty wspomagające odchudzanie Big-Active Zioła Mnicha Na Odchudzanie 20 torebek oraz Big-Active La Karnita Slim Plus 20 torebek.

– Już cztery lata temu, gdy Herbapol-Lublin SA przejmował Big-Active, wiadomo było, że marka i rynki, na których działa, mają ogromny potencjał rozwoju. Dane dowodzą, że inwestycja w brand była bardzo dobrą decyzją biznesową. Obecnie mamy ok. 22 proc. udziałów w kategoriach wartych łącznie ponad 162 mln zł i nie zamierzamy na tym poprzestać[4]. Niedawno weszliśmy na wymagający rynek herbat czarnych aromatyzowanych. W tym segmencie Big-Active jest jedyną marką, odnotowującą wzrost na poziomie 2 punktów procentowych rok do roku w ujęciu wartościowym. Konsumenci doceniają bowiem naturalność, wysoką jakość i egzotyczne smaki produktów Big-Active. Najbliższe miesiące upłyną nam pod znakiem dalszego powiększania przewagi nad konkurentami i rozwijania kolejnego segmentu w naszym portfolio. Chcemy umacniać pozycję marki na polskim rynku herbat. Polska jest krajem, w którym spożycie herbat w przeliczeniu na jednego mieszkańca jest jednym z najwyższych w  Europie – powiedział Krzysztof Beling, Starszy Kierownik Produktu marki Big-Active, Herbapol Lublin SA.

Obecnie udziały Big-Active na wartym niemal 77,6 mln zł rynku herbat czarnych aromatyzowanych wynoszą 3,8 proc. w ujęciu wartościowym[5]. Herbapol-Lublin SA wzmacnia pozycję marki w tym segmencie m.in. dzięki herbatom o wyjątkowym połączeniu cytryny i mango, pigwy i granatu oraz maliny i acai.

Portfolio marki Big-Active składa się z szerokiej gamy ekspresowych i liściastych herbat zielonych, czerwonych, funkcjonalnych, białych, czarnych i owocowych, a także, kaw i suplementów diety. Produkty Big-Active są znane i cenione przez konsumentów. Zawdzięczają to starannie dobranym recepturom, opracowanym z egzotycznych kompozycji smakowych m.in. z dodatkiem opuncji, mango, tajskiej cytryny, kwiatu granatu czy pigwy. Właśnie dzięki wyjątkowym połączeniom, wysokiej jakości i naturalnym składnikom, marka Big-Active zyskuje coraz większe grono sympatyków, a Herbapol-Lublin planuje umocnić jej pozycję na krajowym rynku herbat.

***


[1] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, czerwiec 2014 – maj 2015, Kategoria Herbaty zielone

[2] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, czerwiec 2014 – maj 2015, Kategoria Herbaty pu-erh

[3] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, czerwiec 2014 – maj 2015, Kategoria Herbaty funkcjonalne

[4] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, czerwiec 2014 – maj 2015 Kategorie Herbat pu-erh, funkcjonalne i zielone

[5] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, kwiecień 2014 – marzec 2015, Kategoria Herbaty aromatyzowane

POWIĄZANE

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval podczas roboczej pod...

Komisja Europejska wykluczyła możliwość osłabienia unijnych przepisów dotyczącyc...

Brak wiążących decyzji urzędników KOWR w podejmowaniu decyzji dotyczących losów ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę