Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Big-Active liderem trzech kategorii herbat

4 września 2015
Big-Active – marka herbat należąca do firmy Herbapol-Lublin SA – umacnia swoją rynkową pozycję. Brand niezmiennie jest liderem kategorii herbat zielonych, czerwonych i funkcjonalnych. Wynikami sprzedaży i sukcesywnie rozszerzanym portfolio, Big-Active napędza rozwój rynku, dowodząc jednocześnie, że Polacy szukają w na pozór tradycyjnej kategorii oryginalnych połączeń smakowych.

Powstała w 2000 r. marka Big-Active jest odpowiedzialna za stworzenie w Polsce rynku herbat czerwonych
oraz funkcjonalnych. Po 14 latach od debiutu i przejęciu w 2011 r. przez Herbapol-Lublin SA, Big-Active niezmiennie utrzymuje pozycję lidera tych segmentów, wyprzedzając zarówno krajowe marki, jak i brandy należące do globalnych koncernów.

Z udziałami na poziomie 14,6 proc. w ujęciu wartościowym[1] plasuje Big-Active na pozycji lidera kategorii herbat zielonych, której wartość sięga ponad 111 mln zł. Świetne rezultaty marka zawdzięcza m.in. herbacie zielonej liściastej Big-Active z pigwą i wariantowi z owocem maliny, a także herbatom w wersji ekspresowej takim, jak malina z marakują oraz pigwa z granatem.

Spektakularne wyniki sprzedaży Big-Active odnotowuje również na rynku herbat czerwonych. Z udziałami na poziomie 55,3 proc. w ujęciu wartościowym[2], Big Active jest niekwestionowanym numerem 1 na rynku herbat czerwonych wartym ponad 18 mln zł. Marka odnotowuje lepsze wyniki od pozostałych brandów i kategorii private label, a jej udziały są ponad 12-krotnie wyższe od udziałów najbliższego rywala. Najlepsze wyniki sprzedaży odnotowuje herbata czerwona Pu-Erh Big-Active o smaku cytryny dostępna w wariancie ekspresowym 40 torebek.

W kategorii herbat funkcjonalnych Big-Active posiada 29,1 proc. rynku w ujęciu wartościowym[3], co również pozycjonuje markę na miejscu lidera z przewagą ponad 12 punktów procentowych nad najbliższym konkurentem. W kategorii tej trzecim graczem jest marka Herbapol, posiadający 13,1 proc. udziałów. Liczone wspólnie Big-Active i Herbapol posiadają ponad 40 proc. rynku herbat funkcjonalnych wartego ponad 33 mln zł. Hitem sprzedażowym marki w tym segmencie są herbaty wspomagające odchudzanie Big-Active Zioła Mnicha Na Odchudzanie 20 torebek oraz Big-Active La Karnita Slim Plus 20 torebek.

– Już cztery lata temu, gdy Herbapol-Lublin SA przejmował Big-Active, wiadomo było, że marka i rynki, na których działa, mają ogromny potencjał rozwoju. Dane dowodzą, że inwestycja w brand była bardzo dobrą decyzją biznesową. Obecnie mamy ok. 22 proc. udziałów w kategoriach wartych łącznie ponad 162 mln zł i nie zamierzamy na tym poprzestać[4]. Niedawno weszliśmy na wymagający rynek herbat czarnych aromatyzowanych. W tym segmencie Big-Active jest jedyną marką, odnotowującą wzrost na poziomie 2 punktów procentowych rok do roku w ujęciu wartościowym. Konsumenci doceniają bowiem naturalność, wysoką jakość i egzotyczne smaki produktów Big-Active. Najbliższe miesiące upłyną nam pod znakiem dalszego powiększania przewagi nad konkurentami i rozwijania kolejnego segmentu w naszym portfolio. Chcemy umacniać pozycję marki na polskim rynku herbat. Polska jest krajem, w którym spożycie herbat w przeliczeniu na jednego mieszkańca jest jednym z najwyższych w  Europie – powiedział Krzysztof Beling, Starszy Kierownik Produktu marki Big-Active, Herbapol Lublin SA.

Obecnie udziały Big-Active na wartym niemal 77,6 mln zł rynku herbat czarnych aromatyzowanych wynoszą 3,8 proc. w ujęciu wartościowym[5]. Herbapol-Lublin SA wzmacnia pozycję marki w tym segmencie m.in. dzięki herbatom o wyjątkowym połączeniu cytryny i mango, pigwy i granatu oraz maliny i acai.

Portfolio marki Big-Active składa się z szerokiej gamy ekspresowych i liściastych herbat zielonych, czerwonych, funkcjonalnych, białych, czarnych i owocowych, a także, kaw i suplementów diety. Produkty Big-Active są znane i cenione przez konsumentów. Zawdzięczają to starannie dobranym recepturom, opracowanym z egzotycznych kompozycji smakowych m.in. z dodatkiem opuncji, mango, tajskiej cytryny, kwiatu granatu czy pigwy. Właśnie dzięki wyjątkowym połączeniom, wysokiej jakości i naturalnym składnikom, marka Big-Active zyskuje coraz większe grono sympatyków, a Herbapol-Lublin planuje umocnić jej pozycję na krajowym rynku herbat.

***


[1] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, czerwiec 2014 – maj 2015, Kategoria Herbaty zielone

[2] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, czerwiec 2014 – maj 2015, Kategoria Herbaty pu-erh

[3] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, czerwiec 2014 – maj 2015, Kategoria Herbaty funkcjonalne

[4] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, czerwiec 2014 – maj 2015 Kategorie Herbat pu-erh, funkcjonalne i zielone

[5] Źródło: Herbapol Lublin za Nielsen, Udziały wartościowe, Cała Polska bez aptek, kwiecień 2014 – marzec 2015, Kategoria Herbaty aromatyzowane

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę