Ptak_Waw_CTR_2024

Bezpłatne szkolenia z marketingu dla firm z branży rolno-spożywczej

5 stycznia 2016
Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa z branży przetwórstwa rolno-spożywczego od czerwca mogą korzystać m.in. z bezpłatnych szkoleń z marketingu. W całej Polsce pilotażowy program realizuje 11 podmiotów w ramach Krajowego Systemu Usług.

Na Podkarpaciu program realizuje Agencja Rozwoju Regionalnego MARR z Mielca.
Jak poinformowała PAP Grażyna Gajek z mieleckiej Agencji, usługą w całym województwie podkarpackim objętych będzie 30 klientów.
- Od kilku lat w regionie obserwujemy rozwój przedsiębiorstw specjalizujących się w branży rolno-spożywczej. Pojawiło się dużo nowych firm, wiele z nich nie posiada jednak konkretnie sprecyzowanej strategii marketingowej, która pozwoliłaby na dostosowanie ich produktów do wymagań rynkowych i panujących trendów. Stąd nasza inicjatywa - dodała.
Usługa jaką proponuje m.in. mielecka agencja składać się będzie z trzech etapów. Pierwszy polegać będzie na przeprowadzeniu u mikro- i małego przedsiębiorcy audytu marketingowego. Drugi etap zakłada przygotowanie zindywidualizowanego planu marketingowego, a trzeci etap polega na pomocy przy jego wdrażaniu. Przedsiębiorca będzie mógł także skorzystać ze szkoleń z zakresu marketingu. Usługa jest bezpłatna.
Gajek podkreśliła, że zwiększenie roli marketingu jest w dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej niezbędne do zdobycia i utrzymania pozycji na rynku.
- Mamy nadzieję, że dzięki naszym działaniom, firmy te będą inwestować w badania rynku, aby poznać preferencje swoich klientów i ich wymagania, a marketing stanie się dla nich kluczowym elementem zarządzania - zaznaczyła.
Pilotaż prowadzony będzie do marca 2014 roku. Jeżeli usługa spotka się z zainteresowaniem przedsiębiorców, zostanie włączona w zakres usług systemowych świadczonych przez ośrodki Krajowego Systemu Usług. Budżet programu wynosi ponad 4,3 mln zł, pieniądze pochodzą z unijnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ośrodki KSU prowadzone są przez m.in. agencje, fundacje oraz placówki naukowe. Ich praca koordynowana jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.



POWIĄZANE

Jak podała Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz, organizacje reprezentujące in...

Według EIA wielkość produkcji etanolu paliwowego w Stanach Zjednoczonych w okres...

Jak podaje APK-Inform, w tym tygodniu na Ukrainie obserwuje się wzrostową dynami...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę