aaa wielkanoc ppr
aa_wielkanoc

Będziemy pili więcej wina z dyskontów

5 stycznia 2016
Polak pije 10 razy mniej wina niż przeciętny Europejczyk. Szansą na wyższą konsumpcję są sieci handlowe i kobiety - donosi "Puls Biznesu".
Dystrybutorzy, producenci i importerzy win zacierają ręce - Kowalski wciąż będzie z roku na rok pił więcej. W 2011 r. na wino wydaliśmy 1,8 mld zł.

- Zwyżki na rynku utrzymują się już od kilku lat i spodziewamy się, że trendy ubiegłoroczne utrzymają się również w 2012 r. - mówi jedynie Anna Załuska, rzecznik CEDC w Polsce.

Wino systematycznie mości sobie coraz lepsze miejsce na polskim rynku alkoholi - w ciągu pięciu lat wartość rynku wina zwiększyła się o pół miliarda, a w samym 2011 r. wzrosła o 4,1 proc.

Prawie dwukrotnie wyższa dynamika, bo 8,1 proc., dotyczyła sprzedaży win stołowych i to jest, zdaniem przedstawicieli branży, segment, który będzie najsilniej rósł, o 9-10 proc. rocznie.

Zdaniem Roberta Ogóra z Ambry, zwiększa się rola kobiet jako konsumentów. Można liczyć, że wzgardzą one piwem i wódką, a skuszą się choćby na słodki wermut.



POWIĄZANE

Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że w tym roku 24% Polaków w ogóle nie uw...

Kierowcy zaczynają w końcu odczuwać skutki przeceny, z jaką na początku kwietnia...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę