Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Będziemy pili więcej wina z dyskontów

5 stycznia 2016
Polak pije 10 razy mniej wina niż przeciętny Europejczyk. Szansą na wyższą konsumpcję są sieci handlowe i kobiety - donosi "Puls Biznesu".
Dystrybutorzy, producenci i importerzy win zacierają ręce - Kowalski wciąż będzie z roku na rok pił więcej. W 2011 r. na wino wydaliśmy 1,8 mld zł.

- Zwyżki na rynku utrzymują się już od kilku lat i spodziewamy się, że trendy ubiegłoroczne utrzymają się również w 2012 r. - mówi jedynie Anna Załuska, rzecznik CEDC w Polsce.

Wino systematycznie mości sobie coraz lepsze miejsce na polskim rynku alkoholi - w ciągu pięciu lat wartość rynku wina zwiększyła się o pół miliarda, a w samym 2011 r. wzrosła o 4,1 proc.

Prawie dwukrotnie wyższa dynamika, bo 8,1 proc., dotyczyła sprzedaży win stołowych i to jest, zdaniem przedstawicieli branży, segment, który będzie najsilniej rósł, o 9-10 proc. rocznie.

Zdaniem Roberta Ogóra z Ambry, zwiększa się rola kobiet jako konsumentów. Można liczyć, że wzgardzą one piwem i wódką, a skuszą się choćby na słodki wermut.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę