Producenci nerwowo poszukują sposobów na zrównoważenie szybujących cen surowców energetycznych i żywnościowych. Dokładnie tą drogą idą giganci branży spożywczej. "Bloomberg Businessweek" zauważył ostatnio, że słodyczowe koncerny niemal w tym samym czasie postanowiły odkurzyć swoje nieco zapomniane marki czekolady z bąbelkami - podaje Dziennik Gazeta Prawna.
Nestle wyda w tym roku na kampanię marketingową bąbelkowej marki Aero na Wyspach Brytyjskich aż 15 mln funtów. Jej celem będzie przekonanie konsumentów, że dostają nowy, lepszy produkt, który ma wiele zalet.
Podobną strategię ma Cadbury, które od pewnego czasu oferuje w Wielkiej Brytanii legendarną czekoladę Dairy Milk w zmniejszonej dietetycznej wersji ważącej 120, a nie jak dotąd 140 gramów.
Z kolei Unilever, największy na świecie nabywca oleju i tłuszczów roślinnych, chcąc zmniejszyć rosnące koszty, wymyślił, by przy użyciu skórki cytrynowej zmniejszyć zawartość oleju w majonezie.