Nowa kampania marketingowa jest obecnie prowadzona przez włoskie VOG Association (Stowarzyszenie Producentów Jabłek) by wypromować na rynku hiszpańskim jabłka rosnące w samym sercu Alp włoskich. Po uczestnictwie w targach Fruit Attraction w Madrycie na początku listopada, na którym VOG było jedynym włoskim podmiotem wystawiającym owoce, Stowarzyszenie potwierdziło zainteresowanie rynkiem hiszpańskim.
Stowarzyszenie sadowników z Południowego Tyrolu ogłosiło także rozpoczęcie intensywnej kampanii promocyjnej, która skupi się na siedmiu odmianach jabłek Marlene – Golden Delicious, Red Delicious, Granny Smith, Fuji, Rogal Gala, Braeburn i Stayman Winesap.
Od 9 do 20 listopada seria pokazów promocyjnych nagłaśniających zalety jabłek Marlene odbyła się na rynkach hurtowych w głównych miastach Hiszpanii takich jak: Barcelona, Walencia, Alicante, Sewilla, Madryt i Teneryfa. Jabłka miały małe nalepki w kolorze niebieskim z napisem „Jabłka z Południowego Tyrolu”. Kolor ten symbolizuje jakość, świeżość i smak. W czasie trwania promocji specjaliści podają zainteresowanym charakterystyki siedmiu odmian jabłek Marlene które są sprzedawane w Hiszpanii od początku roku 2008. Goście odwiedzający stoiska promocyjne mieli również okazję do wygrania nagród w konkursie zorganizowanym przez Stowarzyszenie VOG dla hiszpańskich hurtowników i detalistów sprzedających jabłka.