Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

ARR poszukuje nowych rynków zbytu dla polskiej żywności

30 kwietnia 2015
Agencja Rynku Rolnego zajmuje się m.in. poszukiwaniem możliwości zbytu polskich produktów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych. W ramach tej działalności organizowane są misje przedsiębiorców na zagraniczne targi, gdzie mogą zaprezentować swoje produkty.
 Poszukiwania nowych rynków zbytu odbywają się przy współpracy z wydziałami promocji i handlu polskich ambasad. Zaczyna się ona od analizy możliwości ulokowania określonego rodzaju produktów, m.in. analizuje się, czy nasze artykuły odpowiadają nawykom jedzeniowym w danym kraju, jaką żywność importuje ten kraj, czy są uzgodnione świadectwa weterynaryjne i fitosanitarne - wyliczała dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej Agencji Rynku Rolnego Agnieszka Rembisz.
 
Najbardziej perspektywiczny dla eksport polskiej żywności jest rynek chiński. Tam w praktyce można sprzedać wszystko. Są szanse na zwiększenie eksportu do Kanady, gdyż jest już podpisane porozumienie między Unią a Kanadą o wolnym handlu, teraz czekamy, aż wejdzie ono w życie - mówiła PAP Rembisz.
 
Jej zdaniem istnieją też możliwości zwiększenie wymiany z krajami Afryki Północnej, w tym z Algierią. W tym roku ARR była z misją po raz czwarty i już widać efekty tej współpracy w postaci trzykrotnego wzrostu eksportu na tamten rynek. Dodała, że do perspektywicznych rynków należy też Arabia Saudyjska, która w tym regionie świata jest głównym reeksporterem żywności.
 
"Firmy trzeba jednak namawiać do wyjazdów. Pracownicy Agencji muszą przekonywać przedsiębiorców, że warto jechać, bo np. produkt, który wytwarzają, jest poszukiwany na danym rynku. Wielu przedsiębiorców obawia się dużych kosztów wyjazdu, nie wierzą w możliwości sprzedaży swojego produktu lub też nie wiedzą, jak się zabrać do takiej współpracy zagranicznej" - zaznaczyła dyrektor.
 
ARR stara się więc kompleksowo zorganizować udział przedsiębiorców w imprezach targowych np. oferując im wykupienie małego stoiska we wspólnym "pawilonie" narodowym. Firmy są wówczas lepiej zauważalne niż by wykupiły własny boks (standardowe stoisko 9 m2 jest bardzo drogie, co odstrasza wielu potencjalnych wystawców). Agencja zapewnia ponadto wystrój stoiska narodowego, organizuje zaplecze, zapewnia obsługą informacyjną. (PAP)





POWIĄZANE

20 listopada 2024 roku, w Warszawie odbyło się VI Posiedzenie Krajowej Rady Izb ...

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval oraz Minister Rolnic...

Według stanu na 20 listopada od początku tego miesiąca koleją na Ukrainie przewi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę