Appolonia - polska marka jabłek z szansami na sukces
19 marca 2015
,,Puls Biznesu'' pisze, że najwyższa już pora na stworzenie i wypromowanie na świecie silnej marki polskich jabłek - uważają przedstawiciele Appolonii, zrzeszenia 19 grup producenckich. Jej prezes, Michał Lachowicz, przekonuje, że dzięki zjednoczeniu sił podbój kolejnych zagranicznych rynków będzie łatwiejszy.
Grupy producenckie działające w ramach Appolonii (m.in. La-sad, Sadeks, Polsad, Twój Owoc i Applex) rocznie produkują około 300 tys. ton jabłek. 220 tys. ton z nich spełnia normy dla owoców deserowych. Stanowi to kilkanaście proc. wszystkich jabłek deserowych zbieranych w Polsce.
Polska jest największym na świecie eksporterem jabłek, jednak wciąż są one niepodpisane, jest to produkt "no name", a więc de facto nikt nie bierze za niego odpowiedzialności - podkreśla Lachowicz w rozmowie z "PB". Marka Appolonia ma to zmienić. Na tę chwilę obecna jest w Hiszpanii, ale zrzeszenie grup producenckich poszukuje przedstawicieli także w innych krajach.
Dotychczas stworzenie silnego brandu owocowego lub warzywnego w Polsce się nie udało. Jak zauważa "PB", w ubiegłym roku o planie wprowadzenia na rynek markowych jabłek informował Maspex Wadowice. Firma chciała sprzedawać je z logo Tymbark, lecz sprzedaż jak dotąd nie ruszyła.