Grzegorz Russak, doktor nauk rolniczych, lekarz weterynarii, znawca tradycji polskiej kuchni, autor wielu książek i publikacji oraz audycji radiowych i telewizyjnych jest ambasadorem Kampanii Ekologicznej prowadzonej obecnie przez Agencję Rynku Rolnego.
Z jego pomocą organizatorzy projektu popularyzują w polskim społeczeństwie zapotrzebowanie na produkty ekologiczne oraz zainteresowanie rolnictwem ekologicznym wśród producentów i przetwórców.
W ramach działań edukacyjnych od początku trwania kampanii (od listopada 2006 roku) zarówno w stacjach telewizyjnych, rozgłośniach radiowych, jak również w prasie pojawiają się informacje na temat rolnictwa ekologicznego i żywności ekologicznej.
Trzyletnia, ogólnopolska kampania informacyjna „Rolnictwo ekologiczne” (rozpoczęta w listopadzie 2006 roku) skierowana jest do potencjalnych rolników, wytwórców produktów ekologicznych, sprzedawców, grup detalistów i gastronomów oraz do potencjalnych konsumentów żywności ekologicznej. Projekt ma na celu dostarczanie konsumentom i producentom informacji na temat korzyści płynących z rolnictwa ekologicznego, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska, a także edukowanie doradców i producentów w zakresie ekologicznych metod produkcji rolniczej oraz zasad certyfikacji.
- Ze względu na szeroko pojęty charakter edukacyjny kampanii opracowano specjalistyczne publikacje – broszury dla konsumentów i przetwórców, a także poradnik dla rolników. Program edukacyjny obejmie także najmłodszych – specjalnie z myślą o dzieciach zaplanowano konkursy rysunkowe.
Elementami kampanii są również szkolenia wojewódzkie, organizowane
dla doradców i nauczycieli szkół rolniczych oraz seminaria powiatowe dla rolników i producentów żywności, a także dla handlowców. W programie zaplanowano również degustacje i stoiska informacyjne w centrach handlowych oraz udział w targach międzynarodowych (Polagra FOOD, Polagra FARMA) i zagranicznych (BioFach), gdzie eksponowane są osiągnięcia polskiego rolnictwa ekologicznego – mówi Sylwia Olczak z Biura Prasowego Kampanii Rolnictwo Ekologiczna.
Przez cały czas trwania kampanii funkcjonuje też strona internetowa www.rolnictwoekologiczne.org.pl, kierowana do konsumentów, producentów
i przetwórców oraz mediów. Na stronie znajdują się wszystkie aktualności związane z kampanią, jak również wszelkie informacje dotyczące rolnictwa ekologicznego.
Kampania finansowana jest przez Unię Europejską i Rzeczpospolitą Polską.
Na promocję rolnictwa ekologicznego i żywności ekologicznej przeznaczono w sumie 12 mln zł, w tym 6 mln zł z funduszy UE i 6 mln z budżetu krajowego.
6410722
1