Agroma cieszy się coraz większym zaufaniem klientów
20 lutego 2012
Agroma S.A. (AGM), notowana na New Connect, największa polska firma handlowo-produkcyjna, działająca na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodów, opublikowała wyniki finansowe po IV kwartale 2011.
Po czterech kwartałach 2011 spółka zanotowała blisko 38 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 70 proc. w porównaniu z 2010 r., gdy wyniosły ponad 22 mln zł. Wartość towarów, w tym urządzeń, części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów, sprzedanych przez Agromę w 2011 roku była o ponad 15 milionów złotych wyższa niż w 2010r.
- Tak znaczący wzrost sprzedaży pokazuje, że nasze produkty cieszą się dużą popularnością i zaufaniem klientów. Także rozszerzanie asortymentu i zwiększanie portfolio produktów pod marką własną zwiększyło naszą sprzedaż – mówi Piotr Staszewski, prezes zarządu Agroma S.A .
Po czterech kwartałach spółka zanotowała 217 tys. zł straty netto. Jest to efekt czynników niezależnych od spółki - przede wszystkim osłabienia złotego. Między wrześniem a grudniem 2011 spadek złotego do dolara i euro wyniósł około 20 procent. Wahania te wpłynęły na większy od zakładanego wzrost kosztów finansowych, wynikających głównie z różnic kursowych. Wyniosły one w czwartym kwartale 797 tys. złotych.
Obecnie Agroma prowadzi działania, mające na celu ograniczenie wpływu różnic kursowych na wyniki spółki.
- Jestem pewien, że już wkrótce będziemy mogli poinformować państwa o wynikach tych działań. Chciałbym podkreślić, że ekonomiczne fundamenty Spółki są bardzo silne o czym świadczą znaczące wzrosty wskaźników EBIT i EBITDA, a sam fakt wystąpienia ujemnego wyniku finansowego jest w głównej mierze efektem przeszacowania sald walutowych na koniec roku obrotowego. Również ubiegłoroczny wzrost sprzedaży udowodnił, że potencjał rozwoju Agromy, tak jak i całego rynku, jest bardzo duży – dodaje prezes Staszewski.