W październiku rozpoczęła swoją działalność pierwsza w Polsce Telewizja Interaktywna AgroNews
Jej założyciele to Sławek Szymczak (prezes Foster Communication: kilkunastoletnia praca na rynku reklamy i promocji w segmencie przetwórstwa rolno-spożywczego, realizator i autor kampanii reklamowych m.in. dla firm: Schering, Höscht, Rhône-Poulenc, AgrEvo, Aventis Cropscience, Bayer Cropscience, Hortex, Hollas, BGŻ), Marcin Wawreniuk (Wydział Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego, pracował w domach mediowych (specjalizacja internet), współpracował z prasą agrobiznesowi) oraz Darek Wojtczak – realizator i producent telewizyjny z kilkunastoletnim stażem, producent zewnętrzny programów i filmów emitowanych w TVP, Polsat i TVN).
Natomiast jej głównym redaktorem jest Leon Wawreniuk – wspóltwórca i redaktor naczelny miesięcznika AgroBazar, wiceprezes Stowarzyszenia AgroBiznesKlub grupującego liderów polskiego rolnictwa i agrobiznesu, współtwórca i współorganizator ogólnopolskich konkursów Agrobiznesmen Roku, Agroliga, Maszyna Rolnicza Roku i Hit Polagra, przewodniczący zespołu oceniajacego wydawnictwa Wojewódzkich Ośrodków Doradztwa Rolniczego.
Celem działalności telewizji interaktywnej jest przede wszystkim informacja, edukacja, promocja, szkolenia, w szczególności. Ponadto
prezentacja bieżących informacji z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz podległych im agencji rolnych, a także Centrali KRUS, uświadamianie potencjalnych beneficjantów o korzyściach płynących z funduszy unijnych oraz informowanie o dotacjach z Unii Europejskiej, a także pokazywanie prawidłowego sposobu wypełnienia poszczególnych wniosków i dokumentów potrzebnych do uzyskania pomocy unijnej.
8135208
1