Od 8 września obowiązują znowelizowana ustawa o działach administracji rządowej oraz innych ustaw. Nowelizacja ta poszerza zakres działania ministra właściwego do spraw administracji publicznej o kompetencje związane m.in. z zapobieganiem i usuwaniem skutków klęsk żywiołowych oraz innych podobnych zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu powszechnemu.
Jak udało się nam dowiedzieć do nowych zadań resortu administracji i cyfryzacji należy również m.in. udzielanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych oraz wydanie rozporządzenia w sprawie ich przeprowadzania.
Zmiany uprawniają resort także do wykonywania zadań związanych z nadzorem nad krajowym systemem ratowniczo-gaśniczym, powiadamianiem ratunkowym oraz wydawaniem rozporządzeń w tym zakresie.
Minister administracji i cyfryzacji został również upoważniony do wydawania aktu wykonawczego w sprawie centralnego repozytorium, które zawiera informacje publiczne o szczególnym znaczeniu dla innowacyjności i społeczeństwa informacyjnego, przeznaczone do ponownego wykorzystania. Dodane zostały też nowe zadania do działu „informatyzacja”, m.in. przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu i rozwój usług świadczonych drogą elektroniczną oraz usług na żądanie.