Jak podała Rzeczpospolita, zakupy w sieci zrobiło, choć raz, już ponad 70 proc. osób korzystających w Polsce z internetu. Polacy najchętniej kupują w sieci w czasie pracy.
Z cytowanych przez gazetę danych systemu płatności internetowych PayByNet wynika, że w 2012 r. średnio najpopularniejszym dniem tygodnia na finalizowanie transakcji był poniedziałek, z 17,5-proc. udziałem w liczbie transakcji.
Jak informuje Rzeczpospolita mniej finalizowanych transakcji odbywa się w weekend - udział soboty to jedynie 8,2 proc. Zakupy w e-sklepach najczęściej robione są w godzinach pracy, zwłaszcza między godz. 11 a 16, ze spadkiem aktywności ok. godz. 13, co można wiązać z popularną wtedy przerwą na posiłek. Polski handel internetowy w ostatnich latach szybko rośnie i jest jednym z najbardziej dynamicznych rynków w Europie. W tym roku jego wartość może się zbliżyć już do poziomu 30 mld zł.