W przyszłym roku ma ruszyć kampania promująca spożycie owoców i warzyw. Połowę jej budżetu zapewni Unia Europejska. Wniosek w tej sprawie jest już w Brukseli i czeka na akceptacje. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to w przyszłym roku kampania zatytułowana „5 razy dziennie owoce i warzywa” wystartuje. Planuje się reklamy telewizyjne i prasowe oraz bezpośrednie spotkania z dziećmi i młodzieżą. Cel jest prosty.
Julian Pawlak Krajowa Unia Producentów Soków: ten projekt służyć ma zwiększeniu spożycia owoców i warzyw i uświadomieniu prozdrowotnych skutków spożycia.
Na biurkach unijnych urzędników leżą już dwa kolejne programy promocyjne przygotowane przez polskich producentów żywności. Tym razem chodzi o sery oraz produkty regionalne i lokalne. W 2008 roku wartość wszystkich polskich projektów dofinansowywanych przez Brukselę wyniesie 13 milionów euro.
Piotr Kondraciuk – Agencja Rynku Rolnego: z roku na rok, zarówno branża się interesuje się tymi pieniędzmi, firmy widzą interes w promocji, z drugiej strony Komisja Europejska też widzi, że robimy to dobrze, bo budżety kampanii, które otrzymujemy i zatwierdzamy, którzy przychodzą z Komisji Europejskiej są coraz większe.
Budżet każdego programu promocyjnego w połowie finansowany jest przez Brukselę, w 30% przez budżet państwa. Resztę muszą wyłożyć zainteresowani przedsiębiorcy.