A_BIO_AGRO_950

35 mln euro na promocję produktów rolnych

5 stycznia 2016
Komisja Europejska zatwierdziła 22 programy, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i w państwach trzecich. Całkowity budżet tych programów, których przeważająca większość realizowana będzie w okresie trzech lat, wynosi 70 mln euro. Wkład finansowy ze strony UE to 35 mln euro. Programy, którym przyznano wsparcie, dotyczą produktów wysokiej jakości zarejestrowanych w systemach chronionej nazwy pochodzenia (CHNP), chronionego oznaczenia geograficznego (CHOG) i gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS), wina, mięsa pochodzącego z produkcji objętej krajowymi systemami zapewniania jakości, produktów ekologicznych, mleka i przetworów mlecznych, świeżych owoców i warzyw, produktów ogrodnictwa ozdobnego, miodu i produktów pszczelarskich, wołowiny, cielęciny i wieprzowiny, jak również wysokiej jakości mięsa drobiowego. - Moim zdaniem promowanie unijnych produktów rolnych na rynkach Unii i poza jej granicami stanowi ważny element polityki rolnej, w szczególności w przypadku produktów wysokiej jakości. Dlatego też przygotowujemy nową inicjatywę polityczną dotyczącą takiej promocji, informacje na ten temat zostaną opublikowane w najbliższych tygodniach. Jestem przekonany, że wzrost eksportu europejskich produktów wysokiej jakości może w znacznym stopniu przyczynić się do ożywienia koniunktury w UE. W przyszłym tygodniu odwiedzę więc Japonię i Koreę Południową w ramach kolejnej inicjatywy na rzecz zwiększenia eksportu unijnego – mówi Dacian Cioloș, , unijny komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich. Zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 3/2008 Unia może wspierać finansowo działania promocyjne i informacyjne dotyczące produktów rolnych, zarówno na rynku wewnętrznym UE, jak i w państwach trzecich. Całkowity roczny budżet przeznaczony na programy w tym zakresie wynosi około 60 mln euro. Środki te mogą zostać przeznaczone na finansowanie działalności z zakresu public relations oraz kampanii promocyjnych lub reklamowych, których celem ma być uświadamianie konsumentom, że europejskie produkty są szczególnie atrakcyjne pod względem jakości, bezpieczeństwa dla zdrowia i wartości odżywczych, a także odpowiednio oznakowane i wyprodukowane zgodnie z zasadami higieny oraz z poszanowaniem środowiska i praw zwierząt. Odnośne działania mogą też obejmować udział w targach i innych wydarzeniach, kampanie informacyjne dotyczące unijnych systemów chronionych nazw pochodzenia (CHNP), chronionych oznaczeń geograficznych (CHOG) i gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS), rozpowszechnianie informacji o unijnych systemach jakości i etykietowania oraz o rolnictwie ekologicznym, jak również kampanie informacyjne na temat unijnego systemu win gatunkowych produkowanych w określonych regionach. UE pokrywa do 50 proc. kosztów tych działań (do 60 proc. w przypadku programów zachęcających dzieci do jedzenia owoców i warzyw lub zalecających umiar w piciu alkoholu i informujących o zagrożeniach związanych z jego nadużywaniem). Pozostałą część kosztów ponoszą organizacje zawodowe lub branżowe, które zgłosiły odnośne projekty, a w niektórych przypadkach same państwa członkowskie. Organizacje zawodowe zainteresowane promowaniem swoich produktów w Unii i poza jej granicami mogą dwa razy w roku zgłaszać swoje projekty działań państwom członkowskim. Następnie państwa członkowskie przesyłają Komisji wykaz wybranych przez nie projektów, dołączając egzemplarz każdego z programów. Komisja ocenia te programy i decyduje, które z nich najbardziej nadają się do realizacji.

POWIĄZANE

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oraz Centrum Kontroli i Prewencji...

„Nie żądamy przywilejów. Domagamy się prawa do pracy, do rozwoju, do stabilności...

Wiosna to nie tylko czas na przygotowania do sezonu turystycznego, ale też dosko...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę