Ogromne zaangażowanie klientów i pracowników, imponujący wynik zebranych 612 ton elektroodpadów oraz prawie 400 tysięcy rozdanych sadzonek wrzosów, tak Castorama podsumowała tegoroczną edycję akcji „Kwiaty za elektrograty”.
W ostatni weekend września Castorama przeprowadziła szeroko zakrojoną akcję odbierania niepotrzebnych elektroodpadów od klientów. Każdy, kto przyniósł zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, otrzymywał w zamian sadzonki wrzosów. Akcja objęła wszystkie sklepy sieci, a ogromne zainteresowanie i zaangażowanie przyniosły rekordowy wynik zebranych ponad 612 ton odpadów potencjalnie niebezpiecznych dla środowiska i zagracających na co dzień nasze domowe zakamarki.
Kampania „Kwiaty za elektrograty” ma wymiar edukacyjny i jest jednocześnie zaproszeniem do bezpośredniego działania dla ludzi. Pokazuje potencjalne zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego segregowania odpadów niebezpiecznych, jak również aktywnie wspiera i aktywizuje wszystkich chętnych w działaniach związanych z dbaniem o środowisko naturalne. W ramach akcji każda osoba, oddająca zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, otrzymała w zamian sadzonki wrzosów. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, że zrozumienie potrzeby właściwego gospodarowania elektroodpadami, w opinii przedstawicieli Castorama, jest bardzo duże. Wśród przekazywanych przedmiotów znalazły się m.in. zużyte małe i większe AGD, narzędzia elektryczne, telewizory, radioodbiorniki oraz baterie i żarówki.
– Dzięki ogromnemu zaangażowaniu zarówno klientów, jak i pracowników naszych sklepów, w tym roku wynik jest ponad trzykrotnie wyższy niż w zeszłym. Rok temu zebraliśmy 195 ton elektroodpadów, w tym aż 600 ton. Utwierdza nas to w przekonaniu, że nasza inicjatywa rozwija się w dobrym kierunku, warto ją kontynuować, a z roku na rok coraz więcej osób czeka na ten wyjątkowy wrześniowy weekend, w którym odpady zamieniają się w piękne wrzosy – podkreślił Paweł Świętochowski, kierownik ds. relacji biznesowych i odpowiedzialności społecznej.
– Rekordową zbiórką może pochwalić się zespół sklepu Castorama w Oświęcimiu – przez trzy dni zbiórki zebrano 100 palet elektroodpadów, co równa się ponad 20 tonom. Nie tylko tysiące pięknych wrzosów cieszy teraz wielu mieszkańców tej miejscowości i okolic, ale nieoceniony jest efekt tej zbiórki dla zachowania środowiska naturalnego w jak najlepszym stanie – dodaje Paweł Świętochowski, kierownik ds. relacji biznesowych i odpowiedzialności społecznej.
Oprócz kształtowania proekologicznych zachowań, celem zbiórki było obniżenie ilości zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na wysypiskach komunalnych, a tym samym zmniejszenie jego negatywnego oddziaływania na środowisko. Kampania zdecydowanie wpisuje się w realizowaną przez Castorama Polska strategię zrównoważonego rozwoju i stanowi doskonały przykład na jej praktyczne zastosowanie. Więcej na temat programów związanych z odpowiedzialnością społeczną Castoramy znajduje się pod adresem https://www.castorama.pl/castorama/zrownowazony-rozwoj.
Newseria Innowacje