2,971 mld euro – tyle wypracował szwajcarski gigant mleczarski za 12 miesięcy 2015 roku. Stanowi to 7,4% mniej niż rok wcześniej. Najmocniej zachowały się produkty markowe: Caffè Latte, Kaltbach, Jogurtpur, Onken, Bontà Divina i Rachelli. Dobre wyniki są też udziałem napojów proteinowych marki YoQua. Inaczej zachowała się sprzedaż produktów ze znakami AOP.
Największy spadek wartościowy firmy na terenie Szwajcarii (dział Szwajcaria) wykazały proszki i koncentraty (aż 15% spadek liczony w CHF) oraz sery. Po drugiej stronie znalazły się produkty świeże, których wartość sprzedaży wzrosła o 2,1%. Całość to 56% obrotów Grupy.
Zdaniem CEO Ursa Riedenera, największym wyzwaniem są niskie ceny i presja importowa, które najpewniej utrzymają się.
Spadki ze sprzedaży w Dziale Ameryka były zauważalne: 81% spadła wartość sprzedaży koncentratów. 10% spadki dotknęły produkty mleczarskie poza serami, których sprzedaż wzrosła o 4,5%. Struktury Działu Ameryka zaliczają sprzedaż realizowaną także w Chile, Hiszpanii, Francji i Tunezji. Całość to 25% obrotów Grupy.
Dzięki akwizycjom w Europie udało się zniwelować złą koniunkturę w obszarze proszków i produktów długoterminowych w Dziale Europejskim, który odpowiada obecnie za 15% obrotów Grupy.
Emmi nie spodziewa się większych zmian w otoczeniu rynkowym w najbliższych miesiącach.
Na terenie rodzimej Szwajcarii Emmi posiada 25 zakładów różnej wielkości.
Forum Mleczarskie