Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Kolczykowanie bydła: Podpisano umowę z trzema firmami

31 października 2002

Firmy Polnet z Poznania, Uniscale z Warszawy i PUHM U-Car ze Skierniewic dostarczą kolczyki dla bydła – poinformował w środę prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Aleksander Bentkowski.

Podpisałem umowę na dostawę 6 mln par kolczyków. Każda z tych firm dostarczy po 2 mln par – powiedział podczas konferencji prasowej Bentkowski. Zaznaczył, że pozwoli to na maksymalne skrócenie czasu wyprodukowania i dostarczenia kolczyków do Agencji.

Firmy zobowiązały się rozwieźć kolczyki w trzech partiach do wszystkich 315 biur powiatowych i 16 oddziałów regionalnych Agencji. Chodzi nam o to, żeby jak najszybciej rozpocząć całą akcję kolczykowania. Jesteśmy do tego dobrze przygotowani – zapewnił prezes.

Bentkowski wyjaśnił, że decyzje dotyczące podpisywania umów z weterynarzami pozostawił kierownikom biur powiatowych. Oni są odpowiedzialni za przeprowadzenie tej akcji i oni podejmują decyzję, z kim podpisać umowy. Powiaty zostały podzielone na gminy i obwody, tak aby każdy wykonujący kolczykowanie mógł podołać temu zadaniu – tłumaczył.

Krowy mają zostać zakolczykowane do końca stycznia, ale z uwagi na to, że kolczyki zostaną dostarczone do 15 listopada, przesuwamy termin wykonania zadania do 15 lutego. Jeśli ktoś upora się z tym wcześniej, Agencja wcześniej mu za to zapłaci – zapowiedział. Prezes zapewnił, że do końca listopada wszystkie biura powiatowe będą gotowe.

W końcowej fazie są przetargi na zakupy dużych ilości sprzętu informatycznego. Został rozstrzygnięty przetarg na kwotę około 40 mln zł na zakup tzw. systemów sisco. Dzisiaj otwieramy oferty na zakup serwerów. Okres złych przetargów mamy już za sobą. Chcielibyśmy, aby w tym roku były przeprowadzone wszystkie prace nieinformatyczne – powiedział Bentkowski.

W październiku Agencja zakończyła przyjmowanie pracowników do biur powiatowych. Zatrudniliśmy ponad 1500 pracowników. Ponad 92 proc. pracowników posiada wyższe wykształcenie – zaznaczył Bantkowski.

Za zakolczykowanie i wprowadzenie do ewidencji Agencja zapłaci 5 zł za sztukę bydła. Za oznakowanie cieląt urodzonych już podczas kolczykowania lekarze weterynarii otrzymają 5,5 zł za sztukę. Natomiast za wpisanie do rejestru zwierząt, które zostały zakolczykowane podczas realizacji programu pilotażowego, Agencja zapłaci 1,5 zł za sztukę.

Według Bentkowskiego, Agencja podpisze umowy z 4,5-5 tys. osób wykonujących kolczykowanie.

Agencja rozpoczęła już kampanię informacyjną wśród rolników. Wyprodukowaliśmy i dostarczyliśmy do rolników 2 mln sztuk ulotek informacyjnych na ten temat – powiedział na konferencji Krzysztof Szwejk odpowiedzialny za kampanię informacyjną.

Mówił, że do powiatowych biur agencji trafiło 175 tys. plakatów, na których kierownicy biur będą wpisywać nazwę miejscowości i datę, od kiedy w danej miejscowości będzie przeprowadzana akcja kolczykowania. Plakaty zawisną po podpisaniu umów z weterynarzami – wyjaśnił Szwejk.

Według Szwejka, kampania będzie kosztowała około 5-6 mln zł.

Kolczykowanie jest elementem budowy w Polce zintegrowanego systemu identyfikacji i rejestracji zwierząt (IACS).


POWIĄZANE

Z listu, który wpłyną do naszej redakcji ppr.pl dowiadujemy się, że epidemia cho...

ARiMR informuje o wydłużeniu okresu na uzyskanie certyfikatu QAFP lub QMP ułatwi...

27 czerwca 2024 r. ruszy nabór wniosków na inwestycje zapobiegające rozprzestrze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę