Nagroda „Laur Konsumenta” przyznawana jest od pięciu lat. Staje się coraz bardziej prestiżowa, promuje marki, które rzeczywiście zdobywają uznanie klientów. Przyznanie wyróżnień i medali odbywa się w oparciu o sondaż popularności produktów i usług na polskim rynku. Przeprowadzone badanie miało charakter ogólnopolski. Wyniki ankiet jednoznacznie wskazują, które produkty i marki są liderami na rynku. Wyboru najwyżej cenionych produktów dokonują użytkownicy, rezultat sondażu jest, więc bardzo obiektywny i rzetelny.
Charakter tej nagrody spowodował, iż organizatorzy konkursu stale poszerzają katalog branż, które poddawane są ocenie konsumentów. W tym roku, po raz pierwszy badana została znajomość marek w kategorii „Środki ochrony roślin dla profesjonalistów”.
Laureatami plebiscytu w tym konkursie zostały trzy firmy: Bayer Crop Science, BASF Polska i Sumi-Agro Poland. O ile uznanie dla dwóch gigantów na tym rynku nie wydaje się być niespodzianką, zarówno ze względu na szerokie spektrum oferowanych produktów, jak i utrwaloną markę, to największym zwycięzcą, choć zdobywcą brązowego medalu wydaje się być Sumi-Agro Poland.
Firma znana jest przede wszystkim z profesjonalnych środków ochrony roślin takich jak Mospilan 20 SP czy Topsin M 500 SC. Mospilan już drugi raz z rzędu, w niezależnych badaniach rynkowych jest produktem nr 1 w ochronie rzepaku oraz w sadownictwie. Wykazuje on wysoką skuteczność w zwalczaniu wielu szkodników ssących i gryzących szerokiej gamy roślin uprawnych, będąc jednocześnie środkiem bezpiecznym dla owadów pożytecznych, w tym pszczół oraz wielu naturalnych drapieżców owadzich szkodników roślin. Innym, bardzo znanym i cenionym preparatem znajdującym się w ofercie firmy jest środek grzybobójczy Topsin. Preparat ten ma bardzo szerokie zastosowanie w ochronie zbóż, rzepaku, buraków oraz roślin sadowniczych i warzywniczych.
Sumi-Agro Poland kilka lat temu poszerzyła swoją ofertę handlową, uzupełniając ją o nasiona kukurydzy i rzepaku, nawozy mikroelementowe i środki pomocnicze. Niektóre odmiany przez nią oferowane, takie jak np. ES Betty (rzepak) czy Veritis (kukurydza), stały się jednymi z wiodących w uprawie. Nad stosowaniem produktów oferowanych przez firmę Sumi-Agro Poland w gospodarstwach, do których firma dociera bezpośrednio, czuwają jej wyspecjalizowani doradcy, z dużą wiedzą z zakresu uprawy, nawożenia i ochrony roślin. Mają oni bogate doświadczenie, praktykę, dlatego klienci firmy bardzo wysoko oceniają ich pracę, co potwierdzają niezależne badania rynkowe.
Spółka angażuje się także w istotne akcje mające znaczenie dla ogółu społeczności i dla środowiska naturalnego. Takim przykładem może być wspierana od samego początku przez Sumi-Agro Poland ogólnopolska akcja edukacyjna - „Ochrona roślin bezpieczna dla pszczół”, którą prowadzi Oddział Pszczelnictwa Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Puławach, pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
W przyszłym roku firma zamierza wprowadzić na rynek nowy, dwuskładnikowy fungicyd, który w swoim składzie będzie zawierał dwie substancje aktywne z dwóch różnych grup chemicznych, uzupełniające się w działaniu. Będzie on skutecznie zwalczał wszystkie podstawowe choroby w zbożach, rzepaku i buraku cukrowym. Zarząd firmy deklaruje także stałe poszerzanie asortymentu oferowanych nasion, środków pomocniczych oraz intensyfikowanie rozwoju działalności doradczej dla swoich klientów, poprzez stałe podnoszenie kwalifikacji doradców. Czy te działania oraz kontynuowanie już podjętych inicjatyw pozwolą spółce w przyszłości na zdobycie pierwszego miejsca w rankingach popularności oferowanych rolnikom produktów? Będziemy mogli się o tym przekonać śledząc niezależne badania konsumenckie.
7224778
1