W ostatnim tygodniu odbyło się spotkanie producentów pszenicy w Albuquerque. Jeszcze przed dwoma laty negatywnie nastawieni do pszenicy gzo firmy Monsanto farmerzy, na spotkaniu wyrażali się o nowym zbożu bardzo pozytywnie.
Mowa tutaj o genetycznie zmienionej pszenicy odpornej na herbicyd Roundup Ready, w którą koncern Monsanto zainwestował w ostatnich dziesięciu latach dziesiątki milionów dolarów. Trwa kampania medialna pod hasłem "Konsument wierzy farmerom". Wydaje się, że spełnia ona swoje zadanie. Nowe zboże zaczyna się cieszyć dużym uznaniem nie tylko wśród farmerów. O jego komercjalizację ma się troszczyć również Krajowy Związek Producentów Pszenicy (NAWG). Jej wynikiem mają być kompleksy produkcyjne od ziarna, przez przerób po sprzedaż gotowych produktów spożywczych. Jednym z zainteresowanych jest McDonald Corp. Monsanto planuje w dalszej kolejności wejść na rynki w Kanadzie i Japonii.