Celem utworzenia marki na polskie jabłek, realizowanej w ramach projektu „Polskie Jabłka Wysokiej Jakości” jest aby konsumenci ufali jakości kupowanych pod nowym logo owoców. Marka ta swoim zasięgiem na objąć całą Polskę i najlepszych producentów oraz zrzeszające ich grupy producenckie czy organizacje producentów.
Organizacjami, które podjęły się w Polsce przeprowadzić i czuwać na poprawnością promocji nowej marki polskich jabłek wysokiej jakości oraz kontrolować jakość sprzedawanych pod nią owoców są Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych oraz Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. W tym celu opracowywano specjalny znak, który nadawany będzie producentom jabłek, grupom i organizacjom producentów, którzy po przejście audytu związanego z oceną jakości produkowanych w nich jabłek będą mogli po przystąpieniu do systemu się nim posługiwać. Jabłka nie tylko będą musiały spełniać określone parametry dotyczące ich jakości zewnętrznej ale być również wolne od szkodliwych dla konsumentów pozostałości. Wszystko to będzie musiało być potwierdzone certyfikatami Integrowanej Produkcji Owoców oraz produkowane zgodnie z wymaganiami stawianymi przez systemem GLOBALGAP. Sam znak oraz jabłka, które go uzyskają promowane będą m.in. w mediach, w punktach sprzedaży, na wystawach, targach i konferencjach oraz w internecie.