MARCHEW | |||
| Wstęp | Wymagania minimalne | Klasy jakości | Sortowanie
|
| Tolerancja
| Prezentacje | | Znakowanie | Broszura (.pdf 1 223 Kb) |
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ZNAKOWANIA
Dla marchwi pakowanej na każdym opakowaniu należy umieścić następujące informacje, zgrupowane na tej samej stronie, naniesione w sposób czytelny, trwały oraz widoczny z zewnątrz:
Każde opakowanie powinno zawierać wymagane
oznakowanie, zgrupowane na tej samej stronie, wykonane czytelnymi i trwałymi
literami, widocznymi z zewnątrz.
Znakowanie może być bezpośrednio
wydrukowane na opakowaniu lub może być wydrukowane na trwale przytwierdzonej
etykiecie.
A. Cechy identyfikacyjne
Pakujący i/lub wysyłający: nazwa i adres lub urzędowo ustanowiony lub zaakceptowany kod firmowy. Jednakże w przypadku kiedy znak firmowy jest użyty, odnośnik "pakujący i/lub wysyłający" (lub odpowiedni skrót) muszą być zaznaczone w ścisłym powiązaniu ze znakiem firmowym.
Pakujący jest to osoba lub firma odpowiedzialna za
pakowanie marchwi. Nie oznacza to jednak personelu, który aktualnie realizuje
prace i który jest odpowiedzialny tylko przed kierownictwem.
Kod firmowy nie
jest znakiem handlowym, ale urzędowo kontrolowanym sposobem identyfikacji w celu
uniknięcia pomyłek przy rozpoznawaniu odpowiedzialnej osoby lub firmy.
Opakowanie powinno być tak oznakowane, aby umożliwić identyfikację firmy lub
osoby odpowiedzialnej za pakowanie. Jednakże wysyłający dobrowolnie może wziąć
na siebie odpowiedzialność wobec służb kontrolnych i w takim wypadku
identyfikacja pakującego na zasadach określonych powyżej nie jest
konieczna.
B. Nazwa produktu
C. Pochodzenie produktu
Kraj pochodzenia i nieobowiązkowo rejon uprawy lub nazwa krajowa, regionalna
lub lokalna
Znakowanie powinno uwzględniać kraj
pochodzenia tzn. kraj, w którym marchew została wyprodukowana np. Polska,
Holandia.
D. Charakterystyka jakości handlowej
E. Znak urzędowej kontroli jakości (nieobowiązkowo)
Dla marchwi wysyłanej luzem (bezpośrednio ładowanej do środka transportu), powyższe informacje powinny być podane w dokumentach towarzyszących towarowi lub umieszczone w widocznym miejscu wewnątrz środka transportu.
Nazwa
Producenta ul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX |
|
KLASA
I |
WIELKOŚĆ:
20/40 mm |
PRODUKT
POLSKI |
Przykład oznakowania opakowania - marchew klasy I widoczna z zewnątrz
Nazwa
Producenta ul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX |
|
MARCHEW |
KLASA
II |
PRODUKT
POLSKI |
Przykład oznakowania opakowania - marchew klasy II niewidoczna z zewnątrz
Nazwa
Producenta ul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX |
|
MARCHEW
W PĘCZKACH |
|
KLASA
I |
20
pęczków |
PRODUKT
POLSKI |
Przykład oznakowania opakowania - marchew klasy I w pęczkach niewidoczna z zewnątrz