Polska Izba Mleka, wspólnie z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka, przygotowują ogólnopolską kampanię promującą mleko. Jej celem jest zwiększenie spożycia mleka oraz większa sprzedaż produktów mlecznych.
Trzyletnia kampania ma ruszyć we wrześniu 2012 roku. Cały program ma kosztować około 12 mln zł. Pieniądze na ten cel mają pochodzić z Funduszu Promocji Mleka, UE oraz budżetu państwa.
Fundusz Promocji Mleka zagwarantował już na ten cel 4,6 mln zł. To wkład własny uczestników projektu, którzy chcą zdobyć dotację z UE na tę kampanię. Do końca listopada do Agencji Rynku Rolnego zostanie złożony stosowny wniosek w tej sprawie. Stąd trafi do oceny w Komisji Europejskiej.
Mleko i jego przetwory będą w tej kampanii pokazane przez pryzmat wartości odżywczych, jako źródło składników takich jak białko, wapń, fosfor, witamina D - budulców kości i zębów, potrzebnych do rozwoju młodych organizmów, źródło energii. Promowane będzie mleko i mleko smakowe, sery dojrzewające oraz jogurty.
Chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku mleka, wręcz wytworzenie "mody" na produkty mleczne, np. w formie edukacji przez zabawę. Kampania ma być spójna z realizowanymi dotychczas w szkołach programami promującymi mleko. W szkołach ma być realizowany trzyletni program edukacyjny kierowany do dzieci, ich rodziców i nauczycieli.
Kampania będzie głównie skierowana do dzieci w wieku 8-13 lat w 20 największych miastach w Polsce, matek, opiekunek dzieci. Będzie też ogólnopolska kampania medialna.
W ocenie ekspertów, produkcja mleka w Polsce w tym roku może osiągnąć 12,4 mld kg i będzie o 1,2 proc. wyższa niż w 2010 r.
7326532
1