Polska Izba Mleka już po raz VIII organizuje Ranking Spółdzielni Mleczarskich Ranking sfinansowany jest z Funduszu Promocji Mleka, a udział w nim jest bezpłatny.
Jak informuje Polska Izba Mleka Ranking Spółdzielni Mleczarskich organizowany jest nieprzerwanie od 2007 roku. Stanowi jedyne w Polsce przedsięwzięcie stworzone z myślą o spółdzielczej formie własności. Biorące w nim udział podmioty kategoryzowane są w pięciu perspektywach: finansowej, klientów, procesów, potencjału i dostawców.
Przy każdej edycji, tak też i w tym roku, każdy z uczestników rankingu, bez względu na to, jaką pozycję w nim zajmie, otrzyma indywidualny raport. Zawierać on będzie wyniki osiągnięte w poszczególnych kategoriach, jak również te zawarte w miernikach szczegółowych. Tak zaprezentowana ocena zdaniem Polskiej Izby Mleka umożliwi wnikliwą analizę spółdzielni, jak również określi jej pozycję w porównaniu z innymi podmiotami biorącymi udział w rankingu. Zarówno dane podane w ankiecie, jak i jej wyniki są poufne. Analizy spółdzielni w rankingu dokona zespół dr hab. Michała Pietrzaka ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
W tym roku Polska Izba Mleka zamierza przyznać marketingową nagrodę za najciekawsze kreacje reklamowe Państwa marek.
Warunkiem udziału w rankingu jest wypełnienie załączonej ankiety i przesłanie jej do Biura Polskiej Izby Mleka do 30 czerwca 2014 roku. Wyniki rankingu ogłoszone zostaną 12 września 2014 roku podczas XII Forum Spółdzielczości Mleczarskiej.