USA: Lifeway Foods wprowadza kefir z podwyższoną dawką białka
2 września 2015
Rosnący trend na wygodne produkty wysokobiałkowe jest w USA faktem: według raportu IFIC Food & Health Survey, 58% konsumentów rozważało podczas zakupów czy nie kupić żywności zawierającej większą dawkę białka. Także Wall Street Journal pisał niedawno, że produkty z oświadczeniami żywieniowymi nt. zawartości białka wykazują rosnącą sprzedaż.
W okresie roku kończącym się 15 lutego 2015 roku sprzedaż ta wyniosła 7,5 mld USD. To 50% więcej niż cztery lata temu (badania Nielsen). Lifeway Foods to największy dostawca kefirów w Stanach Zjednoczonych. Firma rozszerza właśnie jego dystrybucję o kolejne sieci handlowe.
Firma specjalizuje się w napojach fermentowanych tego typu: stosuje 12 kultur bakterii dzięki czemu jej napoje zawierają żywe i aktywne szczepy. Ostatnio wypuszczony na rynek Kefir Proteinowy zawiera 20 g białka. Produkt ten stworzono z myślą o regeneracji mięśni u osób aktywnie uprawiających sport.
- Produkty wysokoproteinowe i probiotyki to obecnie najgorętsze trendy żywieniowe w USA – mówi Prezes Lifeway Foods Julie Smolianski.
Lifeway Foods działa od 1986 roku, kiedy to rosyjski imigrant Michał Smolianski założył firmę produkującą kefir. Dwa alata później jego firma weszła na rynek giełdowy NASDAQ. Dziś Lifeway Foods sprzedaje swoje produkty w USA, Kanadzie, Ameryce Łacińskiej i Wielkie Brytanii. Oferuje kefiry w butelkach, saszetkach (dla dzieci), wiaderkach, także kefir mrożony i specjalności serowe.