W 2002 roku 2602 dostawców sprzedało do OSM Piątnica (woj. podlaskie)83242000 litrów mleka. Mleczarnia skupiła o 13,1% więcej surowca niż rok wcześniej. O 17% wzrosła liczba dostawców z odbiorem bezpośrednim, a o 7,6% zmniejszyła się ogólna liczba dostawców. Skupiono średnio 31999 litra mleka z gospodarstwa i 3700 litrów mleka od krowy. Oto najciekawsze dane statystyczne zaprezentowane podczas uroczystego spotkania prezesa OSM Zbigniewa Kalinowskiego z największymi dostawcami.
Pierwsza piątka dostawców to rolnicy, którzy sprzedali powyżej 450 000 litrów
mleka:
1. Krzysztof Banach, Kalinowo gm. Piątnica - 770385 litrów
2. Józef
Kowalewski, Srebrowo gm. Wizna - 617177 litrów
3. Zdzisław Pruszkowski, Stare
Jemielite gm. Śniadowo - 541673 litry
4. Antoni Piechociński, Bożejewo Stare
gm. Wizna - 472457 litrów
5. Bogusław Jankowski, Kosaki gm. Piątnica - 453349
litrów
Po ceremonii wręczenia wyróżnień głos zabrał prezes OSM Piątnica, który ocenił rok 2002 i przedstawił perspektywy rozwoju mleczarni w latach następnych. Spółdzielnia w 2002 roku płaciła średnio 1 zł za litr przy 0, 98 zł w roku 2001. Mleczarnia gromadzi również duże fundusze udziałowe, które pozwalają na inwestowanie w dużej mierze z tych środków. W zakładzie cały czas trwają prace inwestycyjne.
Już niedługo nastąpi rozruch technologiczny nowej linii do produkcji serka wiejskiego. Zakupione zostanie urządzenie do napowietrzania serków co zwiększy ich smarowność. Aby zagospodarować skupowane mleko mleczarnia planuje wprowadzić do produkcji ser twarogowy, który jest typowo polskim wyrobem i po wejściu do Unii Europejskiej nie będzie konkurencji zachodnich koncernów mleczarskich w produkcji tego towaru. Zakupione zostaną z dofinansowaniem z funduszu SAPARD 3 samochody odbierające mleko i pasteryzator do śmietany.
Przy tak dobrych wynikach skupu i produkcji najtrudniejsze będzie jak stwierdził prezes mleczarni utrzymanie obecnych cen skupu, które w roku ubiegłym dochodziły nawet do 1, 18 zł za litr u rolników z odbiorem bezpośrednim, ponieważ duża konkurencja na rynku prowadzi do obniżania cen wyrobów gotowych.